Връщат ни цялата сума, ако влакът закъснее с час | ||||||
| ||||||
Заради липсата на пари обаче, министерството на транспорта предлага приемането на регламента у нас да бъде отложено с 5 години. Това се посочва в промени в Закона за железопътния транспорт, внесени в НС. Ако влакът закъснее над час, пътникът може да избира дали да му се възстанови цялата сума за билета, да му бъде осигурен веднага алтернативен маршрут или такъв за по-късна дата, пише още в Регламент (ЕО) 1371/2007. Пътникът може да поиска и обезщетение за закъснението, за което не му е била възстановена стойността на билета. Ако закъснението е от 60 до 119 минути, минималното обезщетение е 25% от цената на билета, а над 2 часа - 50 на сто от стойността. Железопътните предприятия могат да въведат минимален праг, под който не се изплащат обезщетения, който не може да надвишава 4 евро. Обезщетението за стойността на билета се изплаща в рамките на един месец след подаването на искането. То може да бъде изплатено като ваучери и/или други услуги, както и в брой по искане на пътника. Ако влакът закъснее над час, на пътуващите се предлагат още безплатно храна и напитки, хотел или друг вид настаняване, както и транспорт между гарата и мястото на настаняване, в случай че се налага престой от една или повече нощи. При блокиран влак на релсите се осигурява безплатен транспорт от него до гарата или до друго място, пише още в регламента. Всички тези правила за пътниците на железниците са валидни за всички държави членки на ЕС. Изключение правят Румъния, Словакия и Гърция, които също са отложили приемането на част от регламента. От транспортното министерство обаче посочват, че въвеждането им изисква значителни инвестиции, затова те ще започнат да се прилагат у нас след 2024 г. |
Още по темата: | общо новини по темата: 405 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/68 ] следващата страница |