Фейсбук започва да следи за фалшиви новини в България | ||||||
| ||||||
Когато проверителите на факти оценят дадена история като невярна, Фейсбук я показва по-надолу във фийда на потребителите, като по този начин значително намалява нейното разпространение. Това спира споделянето на измамна информация и намалява броя на хората, които я виждат. Ограничава се и разпространението на страници и домейни, които многократно споделят фалшиви новини, като се премахва и опцията им за реклама. Маркирайки дадено съдържание като фалшиво, Фейсбук предупреждава хората, които го виждат или се опитват да го споделят, че информацията в него е невярна. Проверителите на факти не премахват акаунти или страници от Фейсбук. "Щастливи сме да стартираме нашата програма за проверка на съдържанието в България с AFP. Борбата с фалшивите новини е отговорност, която приемаме сериозно, затова непрекъснато работим в посока на това да ограничим разпространението на неверни новини на нашата платформа. AFP е ключов партньор на Facebook по отношение на проверката на съдържанието с журналисти от целия свят, участващи в процеса. Очакваме с нетърпение да продължим партньорството си с тях, разширявайки програмата и в България“ – Якоб Туровски, ръководител на отдел "Обществени политики“ във Фейсбук за Полша, Прибалтика, Румъния и България. Тази програма е в съответствие със стратегията от три части на Фейсбук за подобряване на качеството и автентичността на историите в потребителския нюзфийд. Като част от нея социалната мрежа премахва акаунти и съдържание, които нарушават нейните Стандарти на общността или Политики за рекламиране, ограничава разпространението на фалшиви новини и неавтентично съдържание, както и информира хората, като им дава повече контекст за публикациите, които виждат. "След Полша, Балканите, Чехия, Словакия и Румъния добавянето към списъка и на Унгария и България ще помогне на AFP да укрепи своята мрежа за проверка на съдържанието в Централна и Източна Европа и да се бори с дезинформацията в тази част на континента. AFP също ще затвърди позицията си на лидер в региона по отношение на проверка на фактите – сега агенцията обхваща 17 европейски държави и работи на 12 различни европейски езика“ – каза Кристин Бухагиар, регионален директор на AFP в Европа. Към момента Фейсбук си партнира с над 80 проверители на факти на над 60 езика в световен мащаб и инвестира в нови начини за допълнителна подкрепа в това направление. |