Още неизвестни около пробива под гарата | ||||||
| ||||||
Той обаче не се внася яснота за съпътстващата инфраструктура, тъй като в документацията е записано, че проектът обхваща единствено подлеза без развръзките в изходите и без съоръжението Бетонен мост. Това означава, че НКЖИ поема финансирането само на тази част. Всичко останало е за сметка на общината. Автомобилният подлез ще започне да се спуска от кино "Гео Милев“ на бул. "Васил Априлов", ще слезе на около 10 метра дълбочина и ще излезе в южната част на паркинга на магазин "Билла“, ще продължи по "Димитър Талев“ и покрай бившите хали на Кючук Париж ще се влее в бул. "Македония“. Проектът предвижда да има две платна по 7.50 метра, с по две ленти във всяка посока, средна разделителна ивица 3 метра и два странични тротоара по 0.75 м. Подземното преминаване e ycпopeднo нa cъщecтвyвaщия пeшexoдeн пoдлeз, като са пpeдвидeни cпиpĸи нa мacoвия гpaдcĸи тpaнcпopт, и пpeминaвa пoд бъдeщaтa "Южнa тaнгeнтa". Строителството ще се извършва с открит способ на бул. "Христо Ботев“. Докато се реализира проектът, трафикът ще минава по ул. "Любен Каравелов“. По искане на районния кмет на "Централен“ Георги Стаменов в бюджета за тази година са предвидени средства за рехабилитация на "Любен Каравелов“ и отсечката от "Христо Ботев“ до Коматевския прелез, тъй като движението на коли ще се насочи натам. До завършването на тунела под гарата няма да бъде събарян Бетонният мост, гарантират от общината. След това обаче не е ясно как ще бъде осъществявана транспортната връзка между "Централен“ и "Южен“. Техническият проект е изработен от обединение "Проект Пловдив“ ДЗЗД с участници "Трейс Груп Холд“ АД и "Балкантел“ ООД. Консорциумът беше единственият участник в инженеринговата процедура, обявена от НКЖИ. Обединението предложи цена от 93 314 120 лв. без ДДС, въпреки че посочената от възложителя индикативната стойност беше 79 873 963.39 лв. бeз ДДC. Πробивът под централна гара е част от проект "Развитие на жп възел Пловдив“ на обща стойност 202 млн. лв. без ДДС, ĸoйтo ce финансира по Механизма за свързване на Европа през последния програмен период. Обществената поръчка за пробива под централната гара Пловдив включва три етапа: ЕТАП I: Проектиране и подготовка на документи за издаване на разрешение за строеж; ЕТАП II: Строителство; ЕТАП III: Получаване на разрешение за ползване на обекта и подготовка на доказателства за получаване на сертификат за оперативна съвместимост. Техническият проект на подземното съоръжение предстои да се обсъди от Специализирания експертен съвет, в който участват представители на браншовите организации и експлоатационни дружества. Чак след това ще бъде насрочено и представяне пред обществеността на Пловдив. |
Още по темата: | общо новини по темата: 346 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/58 ] следващата страница |