Изложение в Пловдив: Зашеметяващ лукс на колела в една кабина | ||||||
| ||||||
"Това, което показваме на Международното изложение за тежкотоварни автомобили Truck Expo 2021 са последните модели на камионите ни, които представихме за първи път в България през месец октомври. Но за първи път сега клиентите и шофьорите имаха възможност да ги карат“, посочи Ина Игнатова – маркетинг мениджър на Volvo Trucks България. "Добрата по отношение на разход на гориво силова линия включва автоматизирана скоростна кутия с технология, с която се спестяват до 10% гориво“, добавя тя. Това, което прави изключително впечатление е повишеният комфорт за водачите в кабините - с напълно дигитални дисплеи, спомагателни дисплеи и всичко, което да им е на една ръка разстояние. Максималният комфорт, който е предложен за шофьорите като място за живеене, което се случва на голяма част от тях през повечето време от ежедневието им, е всичко онова, от което имаш нужда в реалния живот. Разбира се това, което един камион и кабината му позволяват. Качваме се в кабината и още с влизането правят впечатление двете легла, за двамата шофьори, които са предвидени и разбира се височината на кабината, която достига до около 2 метра. Една доста добре оборудвана кабина – със шкафове за багаж, дисплей, от който може да се командват доста неща, когато си на леглото, без да ставаш. Можеш да променяш температурата на въздуха, радиото, светлината, люка на тавана и др. Има място и за телевизор, който в България лови 12 програми. Отдолу има хладилник, който е 33-литров, с фризер. Кабината на камиона има климатроник, паркинг охладител, който работи с фреон дори когато двигателят не е включен. Изобщо екстри, които много от българите нямат и в домовете си…Но шведите са помислили за всичко. Това е за живота, а за шофирането екстрите са още повече. Камионът разполага с удобен и ергономичен допълнителен дисплей, на който да се вижда навигацията. Много автомобилни компании имат вече електронни системи за следене на мъртвите зони. Шведската компания обаче е първата производител, който още през 2003 г. създаде и внедри в моделите си система BLIS. Тази система използва камери и радар, за да следи за автомобили встрани и зад автомобила. Когато в мъртвата точка на видимост навлезе някакво возило, близо до страничното огледало светва предупредителна лампа, което дава на водача достатъчно време да реагира. Проучване на ЕК доказва, че невидимите зони увеличават риска от произшествия особено с участието на тежкотоварни камиони над 3,5 т и малки участници в движението – мотоциклетисти, велосипедисти, пешеходци. В кабината на шведския камион има и всичко останало за максимален комфорт на шофьора, докато управлява няколкотонното возило. Оказва се, че макар и огромно, то се управлява лесно и приятно. Всичко се повдига – волан, дръжки, така, че да не се удряш в него при качване и слизане. Изобщо, изпипан е всеки детайл. Към такъв камион можеш да закачиш дори мобилен офис, който представлява стандартно ремарке, което се свива хидравлично и се разпъва, за да се превърне в голяма зала и то добре климатизирана. Българите трудно могат да си позволят такъв камион, макар, че от фирмата отчитат постоянен интерес. |