Проф. Кожухарова: В офисите е по-рисково да се заразим, отколкото в училищата | ||||||
| ||||||
По думите ѝ създаването на COVID зоните към болниците и ДКЦ-тата ще даде възможност на хората, които имат нужда да бъдат наблюдавани от лекар, да получат адекватна медицинска грижа. "Инфекцията е започнала да засяга по-младите възрастови групи, но основният ни проблем са тежките и много тежки форми в България. Мерките целят ограничение на циркулацията на вируса, намаляването на контактите има значение, най-сигурната мярка е да имаш имунитет - да преболедуваш или да се ваксинираш. Не мога да разбера защо миналата година, по това време, когато всички хора чакаха да се появи ваксина, за да живеем по-свободно, сега, когато я имаме тази ваксина, ние казваме "Не, не я искаме". Не мисля, че има дискриминация при ваксинирането, това е въпрос на доброволно решение. Не става дума за задължително ваксиниране, не става дума за затваряне", допълни проф. Мира Кожухарова. Според нея се увеличава броят на ваксинираните с първа доза през последните дни. "В офисите е по-рисково, отколкото в училищата, защото децата по-малко боледуват и по-малко са изложени на заразата. Препоръката е не повече от 50 процента да работят в офисите, другите да работят от вкъщи и всички да се ваксинират", добави проф. Мира Кожухарова. Тя коментира и евентуалните мерки, които могат да засегнат присъственото обучение при учениците. Проф. Мира Кожухарова уточни, че това зависи от родителите, тъй като децата основно се заразяват в домашно огнище, при контактите си с възрастни. "Ако си осигурим здрава среда вкъщи, чрез ваксинация на баба, дядо, мама и татко, тогава децата ще бъдат изложени на по-малък риск от заразяване, което ще им гарантира да посещават по-дълго училище", каза още проф. Мира Кожухарова. Тя не изключи възможността, при повишаване на случаите, да бъдат ограничени посещенията и в детските градини, препоръча българите да ограничат пътуванията. |
Още по темата: | общо новини по темата: 17090 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/2849 ] следващата страница |