Румяна Толова отправи много сериозни въпроси към кмета на Пловдив | ||||||
| ||||||
"Уважаеми г-н Димитров, На 06.08.2020г. в деловодството на Общински съвет – Пловдив е постъпила подписка ( с вх.№ 20X- 139/06.08.2020г.) от 127 жители на кв.“Капана“ във връзка с оплакване за шум от заведенията там, който продължава до 4 часа сутринта, също така от пиянски викове и сбивания. Живущите са получили отговор от кмета на район "Централен“, че няма нормативно-установени нарушения. Но през последните няколко месеца при нас отново постъпиха многобройни сигнали от граждани, свързани с наднормените нива на шум от заведенията в кв. "Капана“, от заведенията и събития, организирани на "Гребна база“, както и за провеждане на заря в района на ул.“Златю Бояджиев“ от "Гранд хотел Пловдив“. Хората се оплакват, че удълженото работно време на заведенията много често не се спазва и шумът продължава и след 23,00 часа. При провеждане на събития и концерти на Гребната база също многократно продължителността им е била след този час. А зарята в района на посочения хотел през почивните дни се осъществява около и след 23,00 часа. Тъй като посочените места са жилищни квартали, това създава дискомфорт на живущите там и пречи на почивката и съня на тях и децата им. Община Пловдив има разработен "План за действие за намаляване на шумовото замърсяване в околната среда на агломерация Пловдив" на базата на Стратегическата шумова карта (СШК) и неговата цел е управление, ограничаване и намаляване на шумовото натоварване в околната среда чрез прилагане на мерки и акустично планиране в краткосрочен, средносрочен и дългосрочен период. Тези мерки трябва да се базират на случаите, при които превишаването на стойностите на даден показател за шум може да предизвика вредно въздействие върху здравето на хората, както и за запазване стойностите на показателите за шума в околната среда в районите, в които стойностите не са надвишени. Крайната цел е създаването на здравословни условия на живот на населението и опазване на околната среда от шум, чрез разработването и прилагането на интегриран подход и мерки за неговото избягване, предотвратяване или намаляване. Известно е, че шумът е един от основните фактори с неблагоприятно въздействие върху населението в големите градове. Той засяга хората както физически, така и психически, смущавайки основни дейности като съня, почивката, ученето и общуването. Съгласно Правилника за организацията и дейността на Пловдивски общински инспекторат към Община Пловдив, приет с Решение № 270,взето с протокол №17 от 14. 07. 2011г.; изм. и доп. с Р. № 309, взето с Пр. № 14 ОТ 02. 08. 2012 г. ; изм. и доп. с Р. № 97, взето с Пр. № 5 ОТ 21. 03. 2013 г. и по-конкретно чл. 5, ал. 1 е посочена основната негова функция, а именно, че той е създаден с цел организация, планиране и координация на контролната дейност за спазването от страна на всички физически и юридически лица, разпоредбите на действащите наредби на Общински съвет Пловдив, законовите и подзаконови нормативни актове на територията на община Пловдив. Във връзка с това в чл. 6 от Правилника е посочено, че Инспекторатът осъществява контрол по осигуряване и опазване на обществения ред и извършва проверки по сигнали и предложения на граждани, организации и юридически лица. Но, Пловдивски общински инспекторат не разполага с денонощен телефон, на който лицата могат да подават сигнали в случай на констатиране на неспазване на удълженото работно време. Това обикновено става на другия или след няколко дни. Разбирате, че няколко дни по-късно няма как да бъде направена констатация на място за минал период и да бъде установено дали в съответния ден и час конкретното заведение е нарушило Наредбата на Обс Пловдив за осигуряване на обществения ред. На сайта на Община Пловдив е посочен телефон за "Гореща линия на Пловдивски общински инспекторат – "Горещ телефон“ 6-111“. При позвъняване на този номер се получава отговор, че "Абонат с такъв номер не съществува“. Единственият вариант е да се позвъни на районното полицейско управление, което обаче не разполага с необходимия уред за замерване на нивата на шум и не могат да вземат отношение към разрешителното за удължено работно време. С оглед на това, на основание чл. 33 ал. 4 от Закон за местното самоуправление и местната администрация и във връзка с чл. 80, ал. 1 от Правилник за дейността и организацията на Пловдивски общински съвет, отправям към Вас следните въпроси: Разполага ли Пловдивски общински инспекторат с уред за измерване нивата на шум и как и кога се използва той към настоящия момент? Извършват ли се съвместни проверки между представители на ПОИ с РЗИ и Полицията? Извършва ли Пловдивски общински инспекторат регулярни проверки за спазването на удълженото работно време на заведенията в кв. Капана и заведенията, намиращи се на територията на Гребна база? Ако да, моля да ми бъдат представени протоколите за извършените проверки. До колко часа е издадено разрешителното за провеждане на Wrong Fest 2021 на датите 04 и 05.09.2021г. на територията на Гребна база Пловдив? Във Фейсбук страницата на събитието е посочено, че фестът ще приключи в 01:00 часа на 06.09.2021г. Направена ли е проверка от страна на ПОИ дали е спазен часът на приключване? При издаване на разрешителни за заря, как се осъществява контролът за часовия диапазон на нейнито провеждане? На сайта на Община Пловдив е посочен телефон за "Гореща линия на Пловдивски общински инспекторат – "Горещ телефон“ 6-111“. Защо посоченият телефон не работи? На какъв телефон гражданите могат да подават сигнал към ПОИ в момента на нарушението и има ли дежурни екипи, които да реагират своевременно?" |
Още по темата: | общо новини по темата: 220 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/37 ] следващата страница |