"Райфайзенбанк" отговори на остри обвинения от клиент
Автор: Диана Бикова 13:32 / 05.11.2021Коментари ()7455
©
Читател на Plovdiv24.bg ни изпрати оплакване от електронната услуга на банкова институция. В писмото се изброяват няколко проблема, свързани с новата услуга е-ПИН. Публикуваме сигнала без редакторска намеса:

"Мнозина клиенти вече сме омерзени от явните машинации на "Райфайзенбанк". Оказа се, че притежаваме дебитни карти, които на практика е невъзможно да се използват заради липсата на еПИН, който не може да се получи от банкоматите на банката. Защо? Защото са в многомесечен "ремонт“ - това е лицемерното обяснение на служителите, прикриващи истинската същност на тази банка.

Всъщност, за да се получи този код, без който никакви плащания не могат да се осъществят чрез онлайн банкиране, трябва непременно да се притежава програмата на "РайМобиле", откъдето да се получи. От тук следва и непременното условие да се притежава мобилен телефон със софтуер на Android или iOS, а, ако не са налични, клиентът се препраща до електронен магазин, откъдето да се закупи и инсталира.

Още по-жалка е картинката за онези, които нямат интернет пакет в телефоните си /банкират през компютрите си/ – те са принуждавани да си го закупят! Същата е ситуацията и за всички, които желаят да банкират през компютър, което е и най-разпространената практика за международни междубанкови преводи – цялата сага трябва да се повтори отново, но в още по-безобразни размери.

Всичко това наричам дискриминация с цел допълнителни печалби и облагодетелстване на взаимно свързани картели от доставчици на услуги, което е фактическо нарушение на всякакво европейско или национално законодателство!

Същевременно обаче всеки клиент, неразполагащ със съответния софтуерен ресурс и поради отнетата му възможност да ползва банкомат, за да получи еПИН на банката, изкуствено е поставен в неконкурентно положение спрямо притежателите на карти от другите банки.

Убеден съм, че поради този факт с "Райфайзенбанк" трябва да се занимае КЗК /Комисия за защита на конкуренцията/– установяваща нарушения на свободната конкуренция съгласно разпоредбите на ЗЗК и/или чл 101 и чл. 102 от Договора за функционирането на Европейския съюз".

По повод сигнала на нашия читател, потърсихме официален коментар от "Райфайзенбанк". Ето отговора:

"Плащането с карта в интернет досега се извършваше само с едно потвърждение – обикновено SMS. Новите регулации на Европейския съюз и БНБ обаче вече изискват потвържденията да са две – т.нар. двуфакторна автентификация. Това се прави за по-голяма сигурност на клиентите във все по-дигиталния свят. Поради тази причина, клиентите на всички банки в ЕС вече трябва да правят двойно потвърждение на покупките си с карти в интернет.

"Райфайзенбанк" въведе т.нар. еПИН като втори фактор, който клиентът сам задава, в допълнение на потвърждението чрез SMS. Така плащанията стават по-сигурни и се спазват регулациите.

Клиентът може да зададе еПИН в мобилното банкиране RaiMobile. Приложението е безплатно, удобно, сигурно и чрез него основните банкови операции, като преводи, например, са по-евтини. Вече активно го ползват над 30% от клиентите на банката.

"Райфайзенбанк" е единствената, която предлага още алтернативи, за да е по-удобно на клиентите: задаването на еПИН чрез банкомат, като услугата постепенно се добавя към банкоматите на банката и скоро ще е налична на всичките й машини.

Клиентите имат и още една алтернатива: потвърждаване на интернет плащания чрез биометрия (напр. пръстов отпечатък). Това може да стане чрез дигиталния портфейл RaiPay ( приложението може да се инсталира на устройства с Android), който също е безплатен. Чрез него освен потвърждаване на онлайн плащания може да се плаща навсякъде безконтактно директно с телефона."


Още новини от Новини от Пловдив:

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Raifaizenbank-otgovori-na-ostri-obvineniya-ot-klient-1147447
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.