Само в Plovdiv24.bg: Ръководителят на проекта за пробива под Гарата с важни подробности за старта, парите и крайния срок! | ||||||
| ||||||
Първият етап на проекта включва строителство на гаровите коловози от 5-ти до 11-ти и конструкцията на транспортния пробив под тях. След това дейностите продължават в южна посока, през автогара "Родопи" до стадион "Тодор Диев". Инж. Бакалски уточни, че в момента 5-ти коловоз все още работи. Първият етап ще продължи до края на август 2022 г. След това движениението по тези коловози ще бъде възстановено, за да се направят останалите четири. Вероятно в края на януари 2022 г. ще започне преустройството на инженерната част в северната страната на съоръжението, след което ще стартира поетапното изграждане на шлицовите стени и плочите и на цялото съоръжение до кино "Гео Милев". Според сроковете, одобрени от ИНЕА, целият проект трябва да бъде напълно завършен в края на 2023 г. Тогава автомобилите ще минават през тунела под централна гара. Инвестицията в обновяването на Централна гара и изграждането на пробива е малко над 89 милиона лева. Етапът за развитие на жп възел Пловдив - от гара Пловдив до гара Крумово включително и от гара Пловдив до гара Скутаре включително струва над 220 милиона лева. На срещата в общината е обсъдено и предложението на кмета Здравко Димитров да се отвори временно прелеза на Сточна гара. "Според нас не трябва да се отвори, рисковано е, но ако се наложи, ако толкова много е възпрепятствано движението на автомобили - ще вземем такова решение и ще го направим" - коментира инж. Бакалски. НКЖИ и община Пловдив трябва да вземат заедно решение за отварянето, но самото разрешение за отваряне на прелез се дава от министъра на транспорта. Иначе, съгласно Наредба 4 това е забранено. |
Още по темата: | общо новини по темата: 346 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/58 ] следващата страница |