В Пловдив при викане на такси - избираме и шофьора, и колата, и цената! | ||||||
| ||||||
Такси, в което клиентът предварително знае ориентировъчната цена за курса, но може и да предложи реалната според него пазарна цена? Може сам да избере колата и шофьора, според личния му рейтинг и клас на автомобила? А таксито да идва светкавично, защото ще работи не по досегашния модел – заявката да се взима от първия по ред в зоната шофьор, а от този, който се намира най-близко до клиента? Всичко това е заложено в новия проект в община Пловдив – "Гарантирано такси". Той е изготвен съвместно от превозвачи, синдикати и подкрепен от местната администрация. "Гарантираното такси" гарантира, че жълта кола ще вземе пътника до 10 минути, без да има нужда той да върти телефони до половин дузина таксиметрови фирми в града. Комуникацията става чрез приложение, в което клиентът задава адреса си и мястото, до където иска да стигне. Попълвайки това, той вече знае ориентировъчната цена на курса, защото в приложението има вграден виртуален касов апарат. Ако посочената там цена се различава съществено от реално отчетената, клиентът има право да я оспори и да подаде оплакване. Има още една опция – "ускори търсенето". Тя може да се ползва в случай, че клиентът много бърза и е готов да плати по-висока цена. В този случай самият пътник може да предложи цена за експресното обслужване. Например, ако курсът според виртуалния касов апарат излиза около 5 лева, клиентът има възможност да "наддава" дали някой шофьор няма да му изпълни курса по-бързо срещу 6 лева. Шофьорите имат интерес от това наддаване, още повече, че и те могат да предложат цена на клиента. Това всъщност е и начинът да стигнем до реалните пазарни цени. В Пловдив жълтите коли от години карат на суперизтънени тарифи, шофьорите изнемогват от малкия оборот и напускат професията. Това пък води до малко коли и трудности за хората при поръчване на такси. Промяна на модела "Гарантирано такси" гарантира на шофьорите, че ще се промени модела на работа. Заявката от клиент взима този, който е най-близо. Така колата няма да върти излишни километри, както сега се случва с "първия по ред в зоната". Шофьорът сам преценява дали да приеме заявката. Санкция има само тогава, когато шофьорът е приел заявката, но не я изпълнил (по обективна причина), и не е предупредил клиента, още повече, че водачът на таксито има директен чат чрез приложението с клиента и може да уведоми, ако попадне в непредвидена ситуация като задръстване. Анонимността и на двамата е гарантирана. Така отпада ролята на диспечера, където често се случват недоразумения между трите страни – клиент, шофьор и диспечер. Предвидими цени за ползване на приложението Всеки шофьор може да ползва приложението "Гарантирано такси" срещу абонамент от 6.50 лева на месец плюс 0.65 лв. на заявка, но не повече от 32.50 на седмица. Таванът на седмичните плащания е с цел по-изгодни условия за тези шофьорите, които не работят само петък, събота и неделя. Таксистите имат интерес да поемат повече заявки, защото така след достигане на седмичния таван за плащане цената на заявка става все по-ниска. Всички плащания за ползване на приложението са фиксирани като процент от минималната работна заплата, което означава че те няма да се променят едностранно, а веднъж в годината, когато административно се променя и минималната заплата! Това е добре за шофьорите, защото практиката показва, че всички фирми, след като разработят приложенията си, вдигат цените и поставят шофьорите пред свършен факт. Това са цените на "Гарантираното такси" за? Пловдив. Водачите от всички други градове, които искат да работят в комфортна и предвидима работна среда могат да договорят също взаимно изгодни тарифи и начини за работа. "Гарантирано такси"? гарантира на шофьорите предвидима и комфорта среда, а на клиентите - услуга с ясна цена. Общинската власт и държавата пък могат да бъдат сигурни, че автомобилите, които са се включили в платформата,? отговарят на изискванията на Закона за автомобилни превози и са заплатили дължимия данък към общината. "Със зам.-кмета по транспорт в Пловдив Тодор Чонов договорихме, че с приложението ще работят само коли с валидно разрешително. Обсъдихме също варианта да дадем достъп на човек от общинската администрация за проверка на документацията, за да няма никакви съмнения, че сме изрядни и на светло. От общината ни подкрепят и се надяваме, че няма да сме единствената "бяла лястовица", която да "изсветли" бранша. Която фирма тръгне на война срещу нас, трябва добре да го? обмисли, защото ние нямаме какво да губим, а тя трябва да е изрядна отвсякъде, защото ще представлява голям? интерес за НАП, Икономическа полиция, ГД БОП и прокуратурата! И общината ще е доволна, и държавата, но... "Ако до края на 2022 г. държавата и общината не спрат да се отнасят към таксиметровите шофьори като към овце и да им е приоритет само "стригането и доенето", и не се погрижат да работим всички при равни условия и да сме на светло, то от 2023 г., спазвайки всички разпоредби на Закона за автомобилни превози, ще работим, без да плащаме данък на общината. А това не е добре за самата нея. Също така критериите за колите, които ще работят с приложението, няма да са "цвят и години", а клас на автомобила и техническо състояние", коментира Володя Домашенко, вече като съпредседател на Националната асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи. Според него години наред, всяка една промяна в законодателството се прави в интерес на големите компании. За останалите шофьори идват само ограничения. "Това, което обещавам с новото приложение и възможностите за шофьорите, е напълно реално, възможно и законно. И много се надявам през 2022 г. да влезем в истински диалог с министерство на транспорта, НАП и общините, за да не стигаме до крайности. Вярно е, че вече виждаме някои положителни тенденции, но искаме реални резултати."! "Вследствие на горчивия ми синдикален опит стигнах до извода, че по-лесно мога да постигна нещата, за които се боря, като собственик на фирма, а не само като синдикалист. Така и се стигна до този проект". За шофьорите, които се включат в платформата "Гарантирано такси", ще има много преимущества. Например първите 12 коли с възраст под 7 години ще са освободени от плащане на месечната абонаментна такса, докато навършат 7 години. 12-те шофьори с най-много изпълнени заявки за месец?ще получават обратно 10% от плащанията си за съответния месец. Всички шофьори, които са на трудов договор и имат поне една година трудов стаж в "Домико груп" и решат да си купят кола на изплащане, фирмата ще гарантира за тях пред лизингодателя и съответно ще получават по-изгодни условия. Услуга на високо ниво При регистрация в платформата на "Гарантирано такси" клиентът вижда рейтинга както на шофьорите, така и на самите автомобили, оценени от други пътници. Вижда също марката и моделът на жълтата кола. Същите права обаче имат и шофьорите. Те "оценяват" клиентите, особено недобросъвестните, които поръчват такси и не се явяват на адреса, което пък е ориентир за колегите им. |
Още по темата: | общо новини по темата: 127 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/22 ] следващата страница |