Камарата на строителите: Държавата дължи 700 милиона лева на фирмите | ||||||
| ||||||
"Фирмите, които са изпълнители по тези договори, са длъжни да изпълнят това, което им е възложено от АПИ. И не всички договори са надхвърлени може би половината от договорите са далеч под лимита, който е по тези дългосрочни договори. Там стойностите, които са заложени, са ориентировъчни. Никой не може да каже в продължение на 5 години какви ремонти ще бъдат възложени и ще бъдат наложителни, какви мантинели ще бъдат изкъртени по пътищата и какви трябва да бъдат възстановени, така че въпросът е много сложен. Винаги досега се е намирал начин тези средства да бъдат изплатени на строителите.“ "Не е добър атестат, който се отразява отрицателно на строителния бранш“ – така Глосов определи скандала с авансово раздадените пари за пътно строителство. "Строителите не могат да се припознаят в този случай, тъй като това не е явление, което е масово. Това е по-скоро частен случай, отколкото масово явление в строителния бранш“, коментира експертът. Като очертаващ се проблем, обсъден с новия министър на регионалното развитие Гроздан Караджов, Светослав Глосов отбеляза нарастващите цени на строителните материали и договорите на твърда цена, главно обществени поръчки. Тол системата трябва да бъде разширена категорично, смята Глосов. "И то по второкласните пътища, където се движи тежка техника, най-много рушат пътищата, а там те се движат без пари – нито винетни такси се плащат, нито тол система.“ "Където договорите са подписани при едни цени на материалите, а цените на материалите драстично скочиха в средата на тази година.“ |