Бизнесмен претендира за ето това пространство
Автор: Диана Бикова 17:59 / 04.05.2022Коментари ()20067
©
Бизнесменът Миролюб Столарски претендира, че пространство с площ от 38 788 квадратни метра влиза в обсега на концесията на фирмата му "Железопътна гара - Пловдив" ООД. Бизнесменът подаде жалба в Административния съд в Пловдив срещу строителното разрешение, издадено от главния архитект на община Пловдив за пробива под централна гара за строително-монтажна работа от северния край на гарата, към бул. "Васил Априлов".

В жалбата се твърди, че са нарушени правата му, защото разрешението за строеж засяга и територии от обхвата на концесията. Става дума за магазините в пешеходния подлез на гарата, които трябва да бъдат премахнати, за да се изгради подземният проход, предаде репортер на Plovdiv24.bg

Адвокатът на предприемача представи изискания от предходното заседание концесионен договор заедно с всички приложения към него. Документите описват правата и задълженията на концесионера. Защитата твърди, че в обсега на концесията влизат сградата на централната гара, паркинга, подземния пешеходен  проход с магазините и част от коловозите, включени в поземлен имот с идентификатор 56784.551.107, обединяващ четири предишни имота.

Справка на Plovdiv24.bg в националния кадастър показва, че теренът е държавна публична собственост, отреден със Заповед за одобрение на КККР № РД-18-16-3 от 08.06.2007 г. на началника на СГКК - Пловдив за движение и транспорт, жп гара, автогара и обществени обслужващи дейности. 

Именно концесионната територия е предмет на спора между концесионера и ответниците община Пловдив и НКЖИ. Двете страни имат разминаване в понятието "територия на жп гара Пловдив" и затова съдът разпореди за следващото заседание да бъде изготвена инженерно-техническа експертиза от специалист по железопътна инфраструктура. Вещото лице ще трябва да определи територията на концесията, както и да издаде становище дали при изпълнение на проекта за автомобилен проход под гарата се засягат съоръжения и технически инсталации на обект от национално значение, какъвто е жп гарата. 

Относно настояването на жалбоподателя да се обяви за нищожно издаденото от главния архитект разрешение за строеж, съдът коментира, че следи служебно дали всички разрешения се издават от компетентния орган.

Следващото заседание е насрочено за 24 юни 2022 г. от 11,00 часа.

Припомняме, че централната железопътна гара на Пловдив е първата в страната, която е предоставена на концесия. Избраният концесионер "Железопътна гара - Пловдив" ООД обединява автобусната компания на Миролюб Столарски "Карат-С" и строителната фирма "Биад-С" на  почетния председател на Камарата на строителите в България Светослав Глосов.

Консорциумът беше единственият кандидат за обявената през 2012 г. концесия за централната железопътна гара на Пловдив. На 6 март 2013 г. по време на последното си заседание тогавашното правителство в оставка определи ДЗЗД "Железопътна гара - Пловдив" за концесионер. Дружеството получи правото да управлява пловдивската жп гара за срок от 35 години. Новият стопанин се ангажира да инвестира 11.2 млн. лв. без ДДС за целия срок на концесията, като за първите четири години вложенията са на стойност 9.85 млн. лв.

Концесионната такса е от две части – фиксирана и променлива. През първите четири години фиксираната част е 290 хил. лв. годишно. След този срок тя става 412 хил. лв., като на всеки три години ще се индексира с общия инфлационен индекс на страната по данни на НСИ с натрупване за периода. Променливата част е в размер на 16% от нарастването на общия размер на брутните приходи от всички дейности за текущата година и надхвърлящи базовите приходи от 1,8 млн. лв.


Още по темата: общо новини по темата: 347
29.11.2024 »
28.11.2024 »
28.11.2024 »
26.11.2024 »
22.11.2024 »
12.11.2024 »
предишна страница [ 1/58 ] следващата страница

Още новини от Новини от Пловдив:

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Biznesmen-pretendira-za-eto-tova-prostranstvo-1260726
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.