Стотици тонове бетон около Централна гара | ||||||
| ||||||
Пробивът е един от най-важните инфраструктурни обекти в града, изпълнявани от "Трейс груп холд" АД. От старта на обекта досега работата е концентрирана върху обновяването на коловозите и трасето за свързване с бул. "Македония". Излети са стотици тонове бетон на площадките на отделните блокове. Според линейния график, до два месеца трябва да се възстанови движението по последните два коловоза 10 и 11. После ще се работи на самата гара и чак след това строителите ще се върнат на средните коловози. Факт е, че на обекта не се работи с пълен капацитет и натоварване заради жалбата на концесионера на централна гара Миролюб Столарски срещу издаденото от главния архитект на община Пловдив строително разрешение. То касае дейности извън сервитута на жп гарата и включва външна и вътрешна конструкция, подходи и измествания на инженерните мрежи. Столарски оспорва разрешението за строеж с аргумент, че се засяга територия на транспортен обект от национално значение и главният архитект няма правомощия там. На практика подземното трасе ще засегне някои от магазините в подлеза на гарата, които са част от концесията. В момента се изготвя инженерно-техническа експертиза, която определя територията на концесията. Вещото лице трябва да се произнесе и дали при изпълнение на проекта за автомобилен проход под гарата се засягат съоръжения и технически инсталации на обект от национално значение, какъвто е жп гарата. Независимо какво ще е решението на пловдивския административен съд, по закон и жалбоподателят и ответниците имат право да обжалват. Това означава, че съдебният процес остава отворен поне до нова година. Комуникационно-транспортният пробив под Централна жп гара ще свърже южните квартали на града с центъра. Трасето на пробива е съобразено и следва предвиденото в общия устройствен план на гр. Пловдив подземно преминаване от бул. "Васил Априлов“ към бул. "Македония“ под района на гаровия комплекс. Ще бъдат изградени и удобни вертикални пешеходни връзки. Стойността на договора е е 89 028 245,95 лева без ДДС. Изпълнител е Обединение "Проект Пловдив“ ДЗЗД, включващо фирмите "Трейс Груп Холд“ АД и "Балкантел“ ООД. Обект "Модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в гара Пловдив и изграждане на комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив“ е част от проект "Развитие на железопътен възел Пловдив“ и се съфинансира със средства по Механизма за свързване на Европа (МСЕ). |
Още по темата: | общо новини по темата: 346 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/58 ] следващата страница |