Задръстване по "Лев Толстой" заради поливане с водоноска разгневи пловдивчани | ||||||
| ||||||
Въпросната пътна отсечка е ул. “Лев Толстой", която наскоро претърпя цялостно обновяване. Нашият читател ни изпрати снимка и видео от затрудненото преминаване през участъка. Проблемът е, че не само поливането се е случило в работен ден, но още по-фрапантното е, че е в час пик, когато хората се прибират от работа. Така вместо “Лев Толстой" да се използва за бърза връзка между районите “Източен" и “Тракия", тя се превръща в още една тапа в и без това затрудненото придвижване в града. Факт е, че в завършен вид улицата има само 2 платна без възможност за тройно разминаване. Ето защо наличието на водоноска, която блокира движението в едната посока, води до задръстване и неудобство за гражданите. Реконструкцията на улицата беше направена с европейски средства на ОП “Региони в растеж" и обхваща още съседните “Ген. Радко Димитриев", продължението на “Богомил", бул. “Санкт Петербург". Стойността на ремонтните дейности е 12 милиона лева. Ясно се вижда, че забавянето на ремонтите по тази обществена поръчка и продължаването на сроковете на няколко пъти на обекта не са били достатъчно ефективни. Ето защо вместо да реши старите проблеми, новата улица създава нови такива. В случая - новозасадените дръвчетата и необходимостта от поливането им с маркуч. Това ще продължи поне докато корените им израснат достатъчно. Според еколози процесът ще отнеме 4-5 години. Тук не говорим обаче за 1 и 2 дръвчета, а за цели 180 на брой по цялото продължение на отсечката между улиците “Ген. Радко Димитриев" и “Богомил". Дали недомислицата с липсата на модерна поливна система е пропуск на проектантския екип, или на заданието от Община Пловдив, предстои да разберем. Трябва да отбележим, че за обекта все още се грижи фирмата строител, тъй като не е предаден на Общината. След това поливането ще бъде предоставено на ОП “Градини и паркове". Неведнъж община Пловдив е анонсирала, че мие улиците вечер. Време е и да полива през нощта, първо, за да има по-добър ефект върху растенията, и второ, за да не се пречи на трафика. |