Строителят на ул. "Даме Груев": Взел съм 21 милиона за АМ "Хемус", мислиш ли, че ми пука за глоба от 5000?
Автор: Диана Бикова 10:47 / 10.08.2022Коментари ()114258
"Взел съм за АМ "Хемус" 21 млн. аванс. Мислиш ли, че ми пука за една глоба от 5 хиляди лева?". Това е написал шефът на фирмата, която строи многострадалната улица "Даме Груев" в район "Южен" в отговор на въпрос от пловдивчанин защо уличните платна са с по-малък габарит от императивното изискване на закона. Скандалният диалог стана публично достояние след публикуването му във Фейсбук, видя репортер на Plovdiv24.bg.

"Как не те е срам да направиш лентите на "Даме Груев" по 2.60 м широчина, като оттам минават и автобуси с размери по 2.80-3.00 м широчина? Това означава, че един автобус ще навлиза в съседната лента. Май не си помислил за това, а? Това задължително трябва да влезе в биографията на некадърната ти фирма" - пише Стоян Табачев. Публикува и линк с информация, че ДНСК е издала наказателни постановления за строителството на 4 и 5 лот на АМ "Хемус" на строителните компании, една от които е фирма "Парсек груп" ЕООД.

"Взел съм за АМ "Хемус" 21 млн. аванс. Мислиш ли, че ми пука за една глоба от 5 хиляди лева?" - отговаря строителят Бончо Бонев.

На вметката, че това е незаконно строителство Бонев отговаря, че му е все едно. Табачев обаче продължава:

"С тези габарити на лентите няма как да вземеш акт 15 и 16, защото има закон, който е императивен относно ширината на пътните ленти и че те не трябва да са по-малки от 3 м".

Бонев първо отговаря, че в такъв случай няма да има акт 15 и 16, а после пита защо трябва да вземе такива документи. "Защото, когато строиш нещо, то все пак трябва да се въведе в експлоатация и за да е законно" - търпеливо обяснява пловдивчанинът.

"Аз си получавам парите с акт 19 по КСС. Въвеждането в експлоатация е проблем на общината. Има строителен надзор и той внася иска за въвеждане в експлоатация" - приключва разговора строителният бос. 

Скандалният диалог е абсолютно достоверен, гарантира пред репортер на медията ни Стоян Табачев. Той лично е мерил с рулетка ширината на лентите и се оказало, че са точно по 2.60 м, а не съгласно изискванията закона по 3 метра. 

"Проектът е на инженеринг, което означава, че той (б. а. - строителят) може да си прави каквото си иска. Извършена е малко по обем работа за повече пари" - коментира той.

Стоян Табачев е трето поколение пловдивчанин. На мястото на родната му къща сега е една от колоните на надлез "Родопи", а къщата на съпругата му наскоро е отчуждена за широко рекламираното разширяване на "Даме Груев".

"За реконструкцията има проект от 1980 г., който предвижда четири ленти по 3 метра всяка и събаряне на терасата на кино "Въстаник", за да се направи разширението. Сега няма премахване на терасата. Искаме да се реализира проектът от 1980 г., а не този!" - категоричен е Табачев. 

Междувременно председателят на сдружение "Спаси Пловдив" Асен Костов съобщи за медията ни, че Бончо Бонев е поискал скрийншотовете с диалога му със Стоян Табачев да бъдат изтрити, а след отказа дори е докладвал поста като нередност, но администраторът на страницата категорично отказал.



Още по темата: общо новини по темата: 294
06.11.2024 »
06.11.2024 »
20.09.2024 »
11.09.2024 »
16.08.2024 »
15.08.2024 »
предишна страница [ 1/49 ] следващата страница

Още новини от Новини от Пловдив:

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Stroitelyat-na-ul-Dame-Gruev-Vzel-sum-21-miliona-za-AM-Hemus-mislish-li-che-mi-puka-za-globa-ot-5000-1323241
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.