КЗК санкционира пловдивска фирма за имитация на продукти на Coca-Cola | ||||||
| ||||||
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи имуществена санкция в размер на 8000 лева на “Стил Плюс” ООД, Пловдив за извършено нарушение по чл. 33, ал. 2 във връзка с чл. 30 от ЗЗК и постанови прекратяване на нарушението, съобщиха от пресцентъра на КЗК. Преписката в КЗК е образувана във връзка с постъпило искане от Районна прокуратура –Хасково, съдържащо копие от дознание по описа на РДВР-Хасково и постановление за прекратяване на наказателно производство. Компанията Кока-Кола Къмпани, САЩ е световно известен производител на безалкохолни напитки, които се продават на българския пазар от години. Търговските марки, под които тези напитки се предлагат – “Coca Cola”, “Fanta”, “Sprite”, “Tonic” и др., се ползват със специална закрила като световно известни марки съгласно Парижката конвенция за закрила на индустриална собственост и други международни договори за защита на интелектуална собственост, по които България е страна. “Стийл Плюс” ООД, Пловдив произвежда безалкохолни напитки като изплозва етикети и бутилки с етикети, сходни с регистрираните на името на Кока-кола Къмпания. Извършената от Патентното ведомство експертиза открива както идентичност на словните елементи “Cola”, “Fanta”, “Sprite”, “Fanta madness” и “Tonic”, така и сходство в графичните елементи и защитените цветове. В заключението на експертизата се установява, че разгледани в цялост иззетите и използвани от “Стил Плюс” ООД етикети и бутилки “са сходни на регистрираните на името на Кока-Кола Къмпани, САЩ марки до степен, която може да въведе в заблуждение потребителите относно действителния произход на стоките, а именно безалкохолни напитки”. Комисията счита, че така установеното сходство води до възникване на реална възможност за въвеждане в заблуда на потребителя относно действителния производител, както и за свързване продуктите на “Стил Плюс” ООД, Пловдив с тези на Кока-Кола Къмпани, САЩ. Обстоятелството, че “Стил Плюс” ООД изписва върху страничната част на етикета си данни относно производител и телефони, също не е в състояние да предотврати вероятността от заблуда и увреждане интересите на конкурентите и потребителите, тъй като не може да се очаква, че масовият потребител ще прояви изключително внимание при запознаване с подобни детайли от опаковката на продукта. Информацията е на Агенция "Фокус". |