От 1 април градският транспорт може да остане без 16 линии | ||||||
| ||||||
43-ма гласуваха "За", а трима се противопоставиха на окончателното решение, до което се стигна след оспорвани дебати. Оказа се, че някои от присъстващите не са доволни от промените в първоначалното предложение на заместник-кмета Александър Константинов, което било иначе перфектно. Между отлагането му от декемврийската сесия досега се били развихрили лобитата на общинския съветник от БСП и собственик на "Градски транспорт" Ангел Батаклиев, което довело до занижаване на критериите за оценка на кандидатите. В заседателната зала пък пълно негодувание сред опозицията предизвика предложението на Ангел Петров, че е допустимо до конкурс да бъдат допуснати и до 40% автобуси с двигател Евро 2, защото трябвало да бъде взет под внимание наличният автопарк. Той пледираше и за до 25% отваряемост на прозорците. "Какво Евро 2, какви прозорци, нужни са работещи климатици", възроптаха и Даниела Желязкова, и Любозар Фратев, и редица други съветници. Според тях не трябвало да се прави конкурс за съществуващите превозвачи, а да се мисли за възможно най-качествената услуга за пловдивчани. След дълги препирни кой за кого лобира и какви интереси защитава, решението беше прието, като преди това бяха гласувани редица поправки. Константинов така и не бе успял да разбере какво точно приеха съветниците. Утре той ще види една по една техните поправки. "Ако се окаже, че са приели като допустимо участието на Евро 2, решението ще бъде върнато от областния управител като незаконосъобразно. Същите съветници единодушно съвсем скоро приеха наредба за чистотата на атмосферния въздух, която изключва такива автобус за бъдещия транспорт на града. Ако до края на март няма излъчени победители, градът ще остане без 16 от своите линии", коментира заместник-кметът пред журналисти след гласуването. Самият Ангел Батаклиев също беше недоволен от условията за конкурса, като ги нарече дискриминационни спрямо неговата фирма. Само с 18 от всичките 45 автобуса Евро 2, с които разполага, щял да може да вози пътниците. Още по-дискриминационен бил оригиналът на Александър Константиновото предложение, който правел участието на "Градски транспорт" в конкурса недопустимо. Според него условията всъщност работели не за него, а за другите, които той определи като "тъй наречените превозвачи". |
Още по темата: | общо новини по темата: 11 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/2 ] следващата страница |