Администрацията и Общинският съвет в челен сблъсък относно паркирането | ||||||
| ||||||
"Не е справедлива оценката за работата на комисията. Беше свършена много сериозна проучвателна и аналитична работа преди да излезем с конкретните предложения", коментира заместник-кметът по реда и сигурността Руси Панчев, който с кметска заповед бе определен за председател на комисията, включваща 7 шефове на дирекции в общината, пред репортера на Plovdiv24.bg. 2446 паркоместа могат да бъдат осигурени на 75-те улици в списъка, които оформят така наречената синя зона, тоест зоната за краткосрочно паркиране, рамкирана от булевардите "Христо Ботев", "Цар Борис ІІІ Обединител", "Марица" и "Руски". Предвидена е такса от 1 лев на час, която да се заплаща чрез SMS-и или талони. Общинските специалисти са пресметнали, че при 50% запълняемост на паркоместата годишните брутни приходи биха възлизали на 1 549 785 лв. За обособяването на улиците, които попадат в синята зона, еднократно ще трябва да бъдат заделени 900 хиляди лева, необходими за маркировка, пътни знаци, скоби, автомобили, софтуер и приложени към него устройства. Шефовете в Общинския съвет - на ГЕРБ и на БСП, на ВМРО и най-новата трипартийна група начело с арх. Атанас Недевски, почти в хор отхвърлиха предложението като непълно и настояха за точен процент колко от паркоместата на всяка улица са за постоянно домуващи и колко - за инвалиди. Недоволни останаха и от другия списък-приложение към доклада - за паркингите. След проучвания общинската комисия предлага към съществуващите сега 8 паркинга в "Централен" с общо 419 места и 1 паркинг в "Тракия" със 100 места да бъдат изградени още 6 с 86 места в "Централен", в "Източен" - 1 паркинг с 32 места, 2 броя с 60 места в "Южен", 1 с 20 места в "Западен" и в "Тракия" - 5 паркинга с 510 места. При 50% заетост и цена от 2 лв. за час годишният приход е разчетен на 2 242 944 лв. "Трафикът в града е изключително затруднен поради големия брой автомобили върху малко площ. 185 хиляди са регистрираните в Пловдив, а с идващите отвън броят им нараства до 250 хиляди. Цялата тази концентрация е върху едва 5,4 кв. км, колкото е цялата пътна инфраструктура на града. Затова са нужни и по-радикални решения като изграждане на многоетажни паркинги", обясни Панчев. Кръстовището на бул. "Шести септември" с ул. "Мортагон" е на белязано като подходящо място за надземен паркинг със 120 паркоместа, за 140 коли място пък е намерено на ул. "Цанко Дюстабанов". За подземни паркинги са харесани дворовете на училищата "Йордан Йовков" - 100 коли на 1 етаж или 200 на 2 етажа, "Пейо Яворов" - с 60 или 120 паркоместа, "Кирил и Методий" - със 124 или 240, "Христо Смирненски" - със 100 или 200 места, "Алеко Константинов" - 75 или 150, "Климент Охридски" - 200 или 400, "Паисий Хилендарски" - 120 или 240, "Цар Симеон Велики" - 400 или 800 паркоместа. 343 593 лв. ще са нужни за обособяването на паркингите, ограждането им и за електронни бариери, 50 400 лв. са пресметнати за кабините, неясно колко пари ще трябват и за пътна настилка. Имало реална възможност за изграждането на около 5000 общински подземни и многоетажни паркинг-гаражи. Тук съветниците скочиха: 75 милиона може да изсмучат тези многоетажни паркинги; има ли ги общината; много лесно се подмятат приказки за милиони; и пътят към ада понякога е постлан с добри намерения. Според мнението им не предложената "Общинска охрана" трябва да ръководи и стопанисва паркирането, а чисто ново общинско предприятие, но най-добре избран след конкурс частен инвеститор, който по ясни правила да поеме дейността и по този начин да се спестят общински пари. До две седмици кметът Славчо Атанасов, привличайки и външни специалисти, трябва да предложи доработена концепция, която да бъде приемлива за общинските съветници, тъй като решението на проблема с паркирането е в техни ръце. |
Още по темата: | общо новини по темата: 267 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/45 ] следващата страница |