Защо фаровете на колите масово помътняват | ||||||
| ||||||
Повечето системи за измиване на предното стъкло и фаровете, както и т.нар. "активна пяна" по автомивките, са предназначени да работят с течности, които съдържат метанол. В Европа обаче това вещество беше забранено, защото е отровно. Тук трябва да отбележим, че въпреки че метанолът е вреден за хората, той не влияе неблагоприятно върху пластмасовите покрития на фаровете, пише AutoMedia.bg. Заради забраната препаратите за измиване, както и всички течности за чистачки и фарове вече са само на базата на изопропилов алкохол, а той се счита за силен разтворител, който агресивно засяга пластмасата и гумата. Проблемът е, че при контакт с него пластмасите променят структурата си и някои от свойствата си. За да намалят този ефект, производителите добавят специални добавки, но те не винаги помагат. В същото време по документи се оказва, че всичко е наред. Няма забранен метанол! Прозрачното поликарбонатно покритие на фаровете, което редовно се мокри с такава течност пожълтява, напусква се и матира. На силно слънце микропукнатините могат да се видят с просто око. Всичко това, намалява осветлението на фаровете, като освен това разпръсква светлинния лъч и фаровете започват да светят по-слабо. Което пряко се отразява на безопасността, защото, да речем, през ноември нощите са най-тъмни, а качеството на пътното осветление у нас е критично. През зимата към помътняването на фаровете се добавят реагенти против заледяване, залепващи по оптиката. Струята на миещото устройство е твърде слаба, за да ги измие, така че видимостта пада още повече. А що се отнася до жълтото покритие и драскотините, можете да опитате да полирате фаровете. И по-добре - в специализиран сервиз, защото ако опитате сами и не сте наясно как се прави това, то може да се стигне до подмяна на фара. |