От 11 000 лв. за президентски апартамент във Велинград до 60 лв. в хижа - как ще посрещнем Нова година? | ||||||
| ||||||
По информация на кореспондентите на БТА откриването на ски сезона в Пампорово се отлага за следващата седмица поради липса на достатъчно сняг. Пролетните температури в курорта през последните дни стопиха натрупания сняг. Съобразявайки се с прогнозите за очаквано застудяване, от "Пампорово" АД предвиждат оръдията за изкуствен сняг да заработят тази събота и неделя. Стартът на ски сезона ще бъде най-късно на 22 или 23 декември, уточняват от "Пампорово" АД. В началото на следващата седмица ще бъдат оповестени и новите цени на лифт картите за зимния сезон 2022-2023. Официалното откриване на ски сезона в курортния комплекс "Боровец" няма да се състои поради неблагоприятните метеорологични условия, пише във Фейсбук страница на курорта. "За съжаление снежната обстановката не ни позволява да посочим конкретна дата на отваряне. Използваме всяка минута, в която можем да произвеждаме сняг и очакваме не по-малко от вас, следващите снеговалежи и ниски температури", съобщават от курорта. Ножицата между скъпото и по-скромното посрещане на предстоящите зимни празници в България тази година е широка - от над 11 000 лева за президентски апартамент за 4 нощувки по време на новогодишните празници в популярен български спа курорт, до между 60 и 100 лева на вечер за нощувката с празнична вечеря според категорията на хижата. По традиция хотелите с 4 и 5 звезди са предпочитани, а и по възможностите на чуждестранните туристи те формират повече от 75 на сто от общия брой нощувки на чуждестранни граждани и едва 4 на сто - на българите. Дали ще надхвърлим приходите от нощувки през декември, които по традиция са добри заради коледните и новогодишните празници, предстои да разберем от националната статистика догодина. Трябва обаче да напомним, че през предизвикателната за бизнеса 2021 г. те достигнаха 40,8 млн. лв., като 28,1 млн. лв. бяха от български граждани, а 12,7 млн. лв. - от чуждестранни. Общият брой на нощувките във всички места за настаняване, регистрирани през декември 2021 г., беше със 127,3 на сто повече в сравнение със същия месец на предходната година. Началото на зимния сезон по традиция поставя темата за втори лифт край Банско заради големите опашки, въпросът обаче е в обсега на редовно правителство, каквото все още България няма. По това време на годината обикновено се напомня и за неизползвания потенциал на Витоша като ски курорт. Засега разбиране по тези два проблема бе декларирано в парламентарната Комисия по туризъм. Тези искания бяха поставени в края на ноември пред членовете на комисията от ръководствата на "Юлен" и "Витоша ски". Ян Калчев, изпълняващ длъжността изпълнителен директор на "Витоша ски", определи като пародия случващото се на Витоша. Липсата на визия и в някаква степен отказ от институциите, представляващи държавата, са довели до тези крайни състояния на планината, а тя е обликът на София и най-ценното нещо за нашите жители, основно за децата, заяви той. Калчев помоли да се потърси общата визия за Витоша. По думите му планината не се изразява в съоръжения, а в отношение, и заяви, че не става въпрос за бизнес интереси, а за човешка перспектива. Витоша, дори в медиите, не изглежда като курорт, посочи още той. Празниците можем да посрещнем и на път Празниците можем да посрещнем и на път. Засега в България можем да посрещнем Коледа или Нова година във влака само по принуда, ако по някаква причина ни се наложи да прекосим страната точно в тези дни. Обикновено тези празници ги проспиваме в спалните вагони или ги изпращаме, втренчени в тъмнината зад прозорците на купетата. Може би не е далеч времето, когато подобно изживяване може да стане част от програмата на атракционни пътувания и на БДЖ. Идеята си струва да се обмисли, коментира за БТА ръководителят на отдел "Маркетинг" в БДЖ Калин Маринов. Преди предстоящите празници от БДЖ подготвиха атракционни пътувания с влакове с парен локомотив по два маршрута из страната в една събота и неделя, когато хората ще имат повече свободно време, разказа Маринов. Най-малките пътници ще бъдат изненадани с коледни подаръци. Пътуването ще е кратко и по тази причина не се предвижда да има спални вагони. Продажбата на билети вече е обявена от БДЖ, като цените ще са малко по-високи от редовните. Причината е, че подобно пътуване е свързано с допълнителни разходи за парния локомотив, който се подготвя поне три-четири дни преди пътуването. Билети могат да се купят от всички каси в дружеството в страната и онлайн от страницата на БДЖ. Най-честите маршрути за атракционните пътувания в страната са свързани с исторически събития и обикновено са в дните, които са официални или национални празници. Предлагат се и като семейни пътувания, но отново са обвързани с културно-историческата тематика. Любимите направления на българите за пътувания с влак са: София - Черепиш, с теснолинейката Септември - Велинград, Горна Оряховица - Трявна. Всяка година БДЖ организира и атракционни пътувания с ретро вагони от царско време и парни локомотиви от тридесетте - четиридесетте години на миналия век. Традицията датира от началото на 90-те години и подобни пътувания се предлагат за отделни клиенти, фирми, туроператори и чужденци, които най-често предприемат такива пътувания. Заявките за групови фирмени пътувания се правят почти една година предварително. Маршрутите и влаковият състав са различни и са според предпочитанията на клиентите. Последните 20 години няма места в България, които да не са обиколени от клиентите ни, коментира Калин Маринов. През пролетта най-желаните маршрути са през Искърското дефиле, през есента основният маршрут е Кърджали - Подкова, а зимата са рядкост фирмените заявки. Основно се търсят пътешествията с влаковете "Корона експрес" и "Витоша - експрес" от царско време и от времето на социализма, има клиенти, които искат в състава да има и вагони от редовните влакове. Най-често любителите на пътуването с влак предпочитат да го направят с влаковия състав от миналите времена - парен локомотив, три вагона от "Корона Експрес" и един от "Витоша". Подобен състав може да посрещне 60 - 70 гости, в него има луксозни спални кабини със самостоятелен санитарен възел, вагон салони и ресторант. Цената за такова пътуване се определя в зависимост от вида локомотиви и броя на вагоните, като сумата може да се увеличи според маршрута, престоите на влака, ако такива са заявени от клиентите - например един ден в определено населено място, което да бъде разгледано от туристите. Най-честите гости са туристите от Германия, а в последното ни пътуване участваха представители на 17 държави, които са любители на ретротранспорта и редовно пътуват с подобен транспорт в Европа, а България е част от тяхната програма, разказа Калин Маринов. |
Още по темата: | общо новини по темата: 342 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/57 ] следващата страница |