Пловдив с шанс да е първият български град, в който да има градска железница | ||||||
| ||||||
"Идеята е S-bahn да обслужва всички околни населени места, тъй като не само Пловдив, а и цялата агломерация бележи сериозен ръст. Това създава не само плюсове, а и някои проблеми, сред които усилен трафик, задръстване, замърсяване, хората пътуват от/до работа по 2 часа. Чрез развитието на градската железница, която да се използва като вътрешноградски и извънградски транспорт, тези проблеми може да бъдат решени. 6 милиона автомобила всеки ден влизат и излизат в Пловдив" - каза Алексиев. Министърът отбеляза, че в Пловдив има реализирани много успешни проекти в транспорта и логистиката и държавата е вложила големи усилия. Посочи като пример Интермодалния терминал, за който в началото е прогнозиран един обем, но реално сега генерира 4 пъти повече. Миналата година около 50 000 камиона са качени на железопътния транспорт и така автомобилните пътища са разтоварени. Продължението е изпълнението на текущите проекти в Пловдив за около 250 милиона лева, сред които пробивът под Централна жп гара и развитие на целия жп възел Пловдив. "Предстои повдигане на железопътната линия покрай бул. "Копривщица" и премахване на прелезите. Има готов проект, общината трябва да стартира процедурани за изработване на подробни устройствени планове (ПУП), след което ще се избере изпълнител още тази година и ще започне работа" - каза Алексиев и уточни, че има готов проект. Пловдив има шанс да е първият български град, в който може да бъде реализиран проект за градска железница. Към областната управа ще бъде създадено координационно звено с участието на представители на всички общини и бизнеса от Индустриалните зони. До 1 месец трябва да е готов проектът за потенциални спирки и свързаност, след което ще се представи |
Още по темата: | общо новини по темата: 42 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/7 ] следващата страница |