Eкcпepт: Имахме случаи на мляко, което беше всичко друго, но не и мляко – 0.1% от обявени 1.5% | ||||||
| ||||||
Това каза в студиото на Euronews Bulgaria д-р Андрей Велчев, председател на Сдружение за достъпна и качествена храна. Трите асоциации на млекопреработвателите са единодушни, че има проблеми пред млечния сектор и те трябва да мислят за решаването им. Но да се говори, че са крайно некачествени и не стават, не е добре най-вече за потребителя, защото той вече не знае какво да си купи. Потребителят трябва да чете етикета и да е сигурен, че високата цена не е гаранция за добро качество. А и понякога, като купува по-евтини млечни продукти, не може да очаква чудеса от тях. Доверието е най-важния елемент. Мандрите с добри имена и марките, които поддържат съответното качество. При изследвания сме установявали, че това, което пише на етикета не е това, което го има – за млякото и киселото мляко. Имахме случаи на мляко, което беше всичко друго, но не и мляко – 0.1% от обявени 1.5%. Агенция по храните и другите институции проверяваха непрекъснато тези предприятия и те подобриха значително качеството си. Поради множество сигнали на нашата платформа сега сме насочили проверките си към виното. За продукти, на които пише, че са вино, а вътре имат странен аромат и съдържание. Те ще са готови към края на месеца. Траен ефект за подобряване на качество ще има, ако потребителят е по-активен. Да сигнализират до институциите при некачествени продукти. Трябва да се обърне внимание защо по-малки производители не могат да се продават в големите вериги. |