Деца от ромски произход в Пловдив учат азбуката и цифрите чрез музика | ||||||
| ||||||
Музикалният педагог Здравка Андреева запозна децата с различни инструменти, под чийто съпровод малчуганите изпяха песен за азбуката, друга за буквите А, М, О, както и за числата от 1 до 10. Децата се запознаха и с цигулката като инструмент, а Здравка Андреева им показа личната цигулка на нейния дядо Кръстьо. "Искаме с музика да възпита създадем интерес към ученето у децата в от ромската общност“, заяви музикалният педагог. Гостите на открития урок останаха впечатлени от представянето на децата и постигнатия резултат от работата с тях. "Адмирации за екипа на проекта“, заяви зам.-кметът Титюков, към чийто поздрав се присъедини и районният кмет на "Източен“. "Поставили сме си за цел да развиваме образователната инфраструктура и смятам, че го постигаме. Ще работим и в посока децата да остават да учат в училище "Симон Боливар“, каза още Иван Стоянов. Откритият урок по музика в детската градина в кв. "Източен“ днес се проведе в рамките на проект № BG05M9OP001-2.056-0002 "Социално-икономическа интеграция на уязвими групи в Община Пловдив чрез подобрен достъп до образование, заетост и здраве“. Проектът има за цел да подкрепи образователната интеграция на деца от етническите малцинства, като заниманията по музика, изкуство и спорт са важен инструмент в тази насока. Той е продължение на устойчиви практики от други проекти на Община Пловдив, а също и на район "Източен“, в областта на образователната интеграция на деца и ученици от етническите малцинства, интегриране в пазара на труда на лица от уязвими групи, както и здравна просвета сред етническите общности на Пловдив. Проектът, който започна на 07.07.2021 г. и завършва на 30.06.2023 г., има два компонента, тъй като получава финансиране по две оперативни програми – оперативна програма "Развитие на човешките ресурси“ (ОП РЧР) и оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж“ (ОП НОИР). Средствата, предоставени по ОП НОИР са 373 932.38 лв., а по ОП РЧР – 1 190 023.33 лв. |