Психолог: Чеченеца, Тошо Куката и Емили Тротинетката не са никакви инфлуенсъри
Автор: Екип Plovdiv24.bg 12:13 / 06.04.2023Коментари ()5745
©
Вчера един клип в социалните мрежи скандализира българската общественост. Стигна се и до арести на т.нар. "инфлуенсъри" Чеченеца и Тошо Куката заради видео, в което се гаврят с момче със специални потребности. Участие в грозната сцена има и транссексуалната Емили, по-известна като "Тротинетката".

Тези хора може би искат да се възприемат като инфлуенсъри, но по същество не са такива, обясни пред БНР д-р Боряна Гигова, преподавател по Маркетинг и реклама в НБУ.

"В повечето случаи гонят само известност. При инфлуенсърите в основата трябва да  е експертизата. Лидерите на мнение влияят чрез нея. В този случай не може да се твърди такова нещо“.

Голяма част от инфлуенсърите се изявяват в Тик-Ток, посочи тя.

"В Китай не може да се види съдържание, в което има дори леки наченки на насилие. В целия останал свят това нещо не се съблюдава. Затова има дела за модерацията на съдържанието на тази мрежа. Настоява се тя да бъде ограничи или да се спре в САЩ“.

Всяка една от големите социални мрежи е стартирала с идеята да има свобода на съдържанието, обясни д-р Гигова.

"Но колкото по-голяма е ставала, толкова повече е цензурирала и филтрирала съдържанието си. При Тик Ток обаче модерация има само в някои страни“.

Тя обясни разликите между българските и световните инфлуенсъри.

"Най-известните в света са свързани с ревюта на технологии. След това са тези, които се занимават с красота и начин на живот. В България най-популярните категории са "Ежедневие“ и "Комедия“. Хуморът е нещо, което се търси и се гледа. Но има разлика между забавата и по-олекотеното съдържание, сравнено със съдържанието с насилие. Това е изкривено разбиране за инфлуенсър маркетинг. По-скоро е създадено съдържание с цел да го гледат много хора“.

От гледна точка на закона е спорно кой е виновен, посочи още експертът.

"Има свобода на изразяване. Модерацията на социалната медия не се случва. Има обаче и жертва-дете със специални  потребности,  и тук е ролята на закона, дори и на гражданските организации, като саморегулация“.

Боряна Гигова разясни още, че не се печели от гледания в Тик Ток.

"Идеята за капитализация е по-различна. Тяхната цел е да станат известни по начин, по който да капитализират своето влияние. Едната опция е да промотират брандове. Другият вариант е да създадат собствена марка или продукт. Но това, което са направили, по-скоро е за удоволствие, а не от финансов интерес“.


Още по темата: общо новини по темата: 98
07.11.2024 »
05.11.2024 »
05.11.2024 »
16.07.2024 »
20.05.2024 »
13.04.2024 »
предишна страница [ 1/17 ] следващата страница

Още новини от Национални новини:

https://www.plovdiv24.bg/novini/Bylgaria/Psiholog-Checheneca-Tosho-Kukata-i-Emili-Trotinetkata-ne-sa-nikakvi-influensuri-1629614
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.