Италианците са потресени: Венера на Ботичели стана инфлуенсър | ||||||
| ||||||
Облечената ту като велосипедистка, ту като фенка на модните тенденции Венера обикаля забележителностите на Италия, за да им прави промоция. Голата Венера от "Раждането на Венера" е облечена по различен начин и ту хапва пица до езерото Комо, ту си прави селфи на площад "Сан Марко" във Венеция или придържа велосипеда си пред Колизеума. Навсякъде обаче посланието е едно и също и то е на английско-италиански: “Italia. Open to meraviglia", или "Италия, отворена към чудесата". Критиците на рекламната кампания се противопоставят на превръщането на иконата на Ренесанса, каквато е Венера от творбата на Ботичели, в нещо като Киара Ферани, или най-следваният моден инфлуенсър в света. "Госпожо министърка на туризма Даниела Сантанке, шегуваме ли се? Наистина ли похарчихме 9 млн.евро, за да окичим с тази серия от клишета за Италия всичките й летища и гари? Наистина ли трябваше да вземем един от най-големите шедьоври на Ренесанса и да го модифицираме по този начин? ", попита в свой коментар журналистът Алберто Берлини. Силно критичен към новата кампания е и италианският зам.-министър на културните ценности Виторио Сгарби, признат като един от най-компетентните експерти в сферата на културата на Апенините. "Рекламата на Италия я правят нейните произведения на изкуството и няма нужда да ги преобличаме по този начин", заяви той, цитиран от "24 часа". |