"Кауфланд" и "Лидл": За да поддържаме ниски цени в магазините си, ние се отказахме от маржовете
Автор: Гено Петров 10:29 / 01.06.2023Коментари ()82182
©
Компаниите от Schwarz Group (в, които влизат "Лидл" и "Кауфланд") приключиха фискалната 2022 година, генерирайки 154,1 милиарда евро приходи със своите 575 000 служители във всички бизнес сегменти (увеличение на приходите: 15,4 процента),

Броят на магазините се е увеличил с 400 броя и вече магазините са около 13 700.

През 2021 г. компанията, която включва веригите за търговия на дребно Lidl и Kaufland, отбеляза ръст от едва 6,6 процента.

Въпреки високите темпове на растеж, Schwarz Group предпазливо описа годишните финансови отчети като "стабилни“ в изявление. В допълнение, компанията признава, че "повишенията на разходите за стоки, суровини, енергия и транспорт могат да бъдат компенсирани само частично чрез ефективно управление на процесите и не са били напълно прехвърлени на клиентите".

Това означава: За да могат да продължат да предлагат добри цени в тежката битка за клиенти, Lidl и Kaufland се отказаха от маржове. "Ние правим всичко възможно, за да поддържаме инфлацията при храните възможно най-ниска“, внимателно описа шефът на Lidl Германия Кристиан Хертнагел в скорошно интервю за Handelsblatt, добавяйки: "Времената са предизвикателни за всички“.

През предходната година Lidl реализира печалба, която трябваше да бъде близо три милиарда евро. Според данни от електронния Федерален вестник, само чуждестранният бизнес, който е обединен в Lidl Stiftung & Co. KG, генерира годишен излишък от 2,138 милиарда евро през 2021/22 г. Към това се добавя и печалбата от вътрешния пазар. Според източници на компанията печалбите за изминалата финансова година не са близо до това ниво. 

Включвайки интегрираните реални пазари, Kaufland увеличи приходите от магазините си с 16,1% до 31,8 млрд. евро, докато Lidl увеличи приходите си с 13,8% до 114,8 млрд. евро. Общите онлайн приходи възлизат на 1,9 милиарда евро, което представлява 0,2 милиарда евро (8,5 процента) повече от предходната година.

Отчасти благодарение на придобиванията, направени през фискалната 2021 г., екологичното подразделение PreZero увеличи продажбите си с 1,8 милиарда евро (84,7 процента) спрямо предходната година до 3,9 милиарда евро.

Производствените компании от Schwarz Group са доставили стоки на стойност около 3,4 милиарда евро на Lidl и Kaufland по вътрешни трансферни цени, което съответства на 29,7% увеличение спрямо предходната година. Това включва продажбата на стоки от фабриката за макаронени изделия, придобита през октомври 2022 г., както и от новата дигитална пекарна за кафе.

Инвестициите в размер на около 8 милиарда евро послужиха както за укрепване на стационарния ни бизнес, така и за насърчаване на нашите стратегически проекти и цифрови бизнес сегменти. Те включват разширяването на Schwarz Produktion.

Дейностите бяха насочени основно към защита на веригите за доставки, както и към разширяване и модернизиране на магазините. Освен това инвестициите в цифрова инфраструктура и ИТ сигурност доразвиха ключовите двигатели на иновациите.

Schwarz Group е семейна мултинационална група за търговия на дребно, която управлява магазини за хранителни стоки под марките Lidl и Kaufland. Това е най-големият европейски търговец на дребно[1] и четвъртият най-голям търговец на дребно в света по приходи.[2] Магазините на Schwarz Group продават предимно частни търговски марки, а групата Schwarz също управлява свои собствени производствени съоръжения за печива, безалкохолни напитки и сладолед.


Още новини от Национални новини:

https://www.plovdiv24.bg/novini/Bylgaria/Kaufland-i-Lidl-Za-da-poddurzhame-niski-ceni-v-magazinite-si-nie-se-otkazahme-ot-marzhovete-1698940
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.