"Лидл" и "Кауфланд": Клиентите ни се оплакват от две неща
Автор: Екип Plovdiv24.bg 10:39 / 14.06.2023Коментари ()16750
©
Щастливи сме, че пилотните ни проекти срещнаха значително огромна и топла реакция и признателност от страна на хората. От това заключаваме, че хората в България желаят да участват в модела за депозитна система, стига той да е удобен и справедлив. Това каза Любомир Хърсев, управител администрация на "Лидл България" на форум "Устойчива кръгова икономика - добри практики", организиран от Българската оползотворяваща и рециклираща асоциация (БОРА) и Федералната асоциация на германската индустрия за управление на отпадъци, води и суровини.

В края на март двете вериги хипермаркети "Кауфланд" и "Лидл" от германската група "Шварц" стартираха пилотен проект за събиране на пластмасови бутилки и алуминиеви кенове с цел да бъдат рециклирани. За всяка върната опаковка клиентите поучават ваучер от 5 стотинки. За целта двата ритейла поставиха автомати в общо 15 магазина в цялата страна.

Финансовият директор на "Кауфланд България" Иван Георгиев отбеляза обаче, че проектът е събрал и известни негативи, като например недоволството на клиентите от много по-ниската стойност на ваучера спрямо другите европейски страни с въведена депозитна система.

Друго, за което негодуват хората, по думите му е свързано с ограничения обхват - клиентите биха желали във всички търговски обекти на веригата в страната да бъдат разположени автомати за събиране на използвани опаковки.

Хърсев допълни, че към момента общият брой на събраните опаковки е над 1 800 000.

"Проектът тръгна с високи стойности още през първия месец – 600 000 бутилки и метални кенове, а с разширяване на информираността на клиентите ни, са събрани 1 200 000 опаковки. Нашите резултати са в пъти по-добри от предишните проекти, които сме имали. Макар и пилотен пилот, в един наш автомат попадат над 5000 единици. Това е ясен сигнал за една успешна депозитна система", каза той, цитиран от БТА.

Според него, когато се говори за депозитна система, тя трябва да обхване всички райони на страната и да се обмисли вариантът за местата, където не е целесъобразно да се поставят станции за автоматично събиране на бутилките и кеновете, да се въведе ръчно събиране. В допълнение той посочи, че има немалко примери с държави, в които системата работи от години.


Още новини от Национални новини:

https://www.plovdiv24.bg/novini/Bylgaria/Lidl-i-Kaufland-Klientite-ni-se-oplakvat-ot-dve-neshta-1715112
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.