5-те най-опасни "бомби", които цъкат под капака на всяка кола през лятото
Автор: Екип Plovdiv24.bg 10:28 / 17.06.2023Коментари ()6493
©
През лятото натоварването на автомобила се увеличава, тъй като традиционните задръствания по изходящите магистрали в началото на уикенда на много градове зачестяват, а жегите наливат допълнително масло в огъня. Това се отразява на работата на много компоненти и възли. Разказваме ви какво най-често може да се счупи под капака в жегата и да причини много проблеми.

Ето кои са 5-те най-опасни "летни бомби“

Термостат 

Една от най-честите повреди са проблеми с термостата . Ако неговият клапан е заседнал в затворено положение, тогава двигателят ще започне да прегрява. През лятото това се случва доста често, така че антифризът ще заври и двигателят ще прегрее, за което съответната лампа на арматурното табло с радост ще информира водача. Излишно е да казваме че прегряването е много опасно за всеки двигател, особено модерен с алуминиев цилиндров блок.

Температурен датчик

Друго нещастие е температурният сензор на корпуса на термостата. Ако започне да се "разваля“ и да дава грешни показания, тогава дори при студен двигател, охлаждащият вентилатор се включва и работи през цялото време. Той също така продължава да работи, когато мотора е изключен. Ако сензорът се повреди на пътя, може да има доста проблеми, защото вентилаторът ще започне да охлажда все още студения антифриз, а това води до недостатъчно загряване на двигателя, което не е добре.

Антифриз

И ако пестите пари и излеете нискокачествена охлаждаща течност или такава, разговорно наричана "менте" в охладителната система, тогава проблемите ще бъдат по-сериозни. Когато температурата се повиши, антифризът може направо да избухне с открит пламък, което ще доведе до пожар под капака на автомобила.

Водна помпа

Водната помпа е друга потенциална "бомба". Това важи особено за по-старите двигатели. Възелът принципно се смята за консуматив и не се отличава с издръжливост. И ако не разберете веднага за проблема , а продължите да карате в жегата и в задръстване, резултатът ще е основен ремонт на двигателя.

Климатик

Нека помислим и за такава благословия като климатика . Ако сензорът за налягане на фреона в климатичната система се счупи или има изтичане на хладилен агент, можете да се разделите със значителна сума пари. В крайна сметка самият фреон поскъпна доста напоследък. Сензорът е още по-скъп, но трябва да се смени, защото ако това не се направи, системата ще "види“, че радиаторът на климатика прегрява и ще започне да се опитва да го охлажда, като включи вентилатора, който ще върти без да спира и скоро ще излезе от строя, пише AutoMedia.bg.


Още новини от Любопитни новини:

https://www.plovdiv24.bg/novini/interesno/5-te-nai-opasni-bombi-koito-cukat-pod-kapaka-na-vsyaka-kola-prez-lyatoto-1718883
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.