Може ли безпилотните коли на "Тесла" да бъдат първият генерален изкуствен интелект? | ||||||
| ||||||
Той търси конкурентното предимство не просто на електрически автомобил, който ще бъде най-изгоден и с изключителен дизайн, но на безпилотен автомобил Важно е да кажем, че има разработени 5 степенни нива на автономност за безпилотните коли. И досега имаше такива, но те не бяха толкова безопасни. И с "Google", и "Tesla" имаше инциденти. По думите и сега благодарение на достиженията на ChatGPT-4 възможността всеки изкуствен интелект да бъде обучен на карти, на пресечен терен и да преработва бързо тази информация дава допълнителна тежест и сила за развитие на самоуправляващите се коли. Затова Мъск бърза да каже, че може да се окаже, че безпилотните автомобили могат да са първите, които ще се доближат до генералния изкуствения интелект, защото те са поставени в една непрекъснато променяща се среда. Според доц. д-р Тодорова вероятно Мъск прави сравнението с живия живот, с това, че изкуствения интелект ще изгради рефлекс да “реагира"ситуационно и това е мостът към този генерален изкуствен интелект, който взима решението, а не просто следва някакви модели и следва статистиката. |