Digital4Plovdiv представя тенденциите в онлайн маркетинга и търговията | ||||||
| ||||||
Електронната търговия се развива прогресивно с бума на социалните мрежи. Засиленият ефект се мултиплицира и по време на Ковид, поясни Атанасов. "Естествено е и онлайн иззмамите да зачестяват. Най-честите атаки са фишинг измамите, т.нар. завоалирани мейли – че банка или компания Ви праща съобщение. Атаките, свързани с хакванията на социални профили в опит измамниците да се доберат до личните Ви данни също са много учестени“, направи оценка той. Специализиран панел по време на инициативата ще обърне внимание на темата в дълбочина – ще има представители на киберсигурност обществото, както и на Икономическа полиция, в рамките на Digital4Plovdiv. Тенденциите в следващите няколко години водят към персонализацията на онлайн рекламата – най-успешните търговци ще намерят начин да стигнат до най-правилната аудитория за продуктите си, каза още Атанасов. "Всички платформи се опитват да прихванат интересите на потребителите – къде живеят, от какво се интересуват, имат ли деца или не, какво работят, за да знаят какво да им предлагат. Рекламата онлайн е твърде многобройна и в опит да се задържи по-дълго вниманието на потенциалния клиент търговците прибягват до такъв тип персонализация на рекламни послания“, поясни той. "Представете си потребител, който влиза в сайт и търси черни маратонки. Със самото му влизане сайтът е структуриран така, че да показва черните маратонки на първа позиция, без клиентът да търси категория и за ползва филтри. Всеки се бори за най-малък разход за реклама и и за най-бърза продажба.“, обясни тенденцията Любомир Атанасов. В първия ден на събитието ще се наблегне на онлайн маркетинга, а във втория – на онлайн търговията. "Имаме две зали с 60 лектора. Тъй като всеки иска да чуе всеки лектор, правим запис на всички лекции и един потребител може да слуша на живо лектор в едната зала, а след събитието да гледа на запис други лекции, които го интересуват“, даде подробности Атанасов. "Ако един копирайтър има срок за завършване на статия, изкуственият интелект може да му спести време. Полезността му е огромна, но не може да измести човека. Той само надгражда още една стъпка в развитието на бранша“, отговори той на въпроса дали изкуственият интелект може да замени копирайтърите. "Първоначално се отнасях скептично към определянето на инфлуенсърството като професия. Сега то е вече нещо нормално. Винаги е съществувало и първоизточник са известните личности, които се превръщат в лидери на мнение. След това се родиха нови инфлуенсъри със социалните мрежи. Те вдиигат цената си и вече се изразвяват с влиянието на популярните лица от екрана. Рекламата чрез инфлуенсър не трябва да звучи изкуствено, а да създава усещане за естественост“, смята Любомир Атанасов. Българката, спечелила международно състезание за очни специалисти: Оптометрията е креативна наука Михаела Бачева, студентка по оптометрия във Физическия факултет на Софийския университет, спечели първо място на единствения по рода си международен конкурс за студенти-очни специалисти OptiStudent™ Awards. България за пръв път печели съревнованието. По този повод Михаела гостува в предаването "Денят на Фокус“ по радио "Фокус“. "Реших да участвам в надпреварата, без да имам никакви очаквания, че ще спечеля. Много се радвам на резултата, защото първоначално се записах, за да разнообразя CV-то си и да го надградя с ценни умения“, поясни Бачева. Тя е избрала специалността, след като се е лутала между инженерен дизайн и архитектура. "Тогава започнах да резглеждам програми на различни специалности и тази на оптометрията ми направи много силно впечатление. Изучават се химия, физика, биология, физиология, вълнова оптика... Креативното мислене помага за връзката между тези науки“, поясни Михаела Бачева. Оптометристът в България прави преглед, остойностява диоптрите за очила и лещи и може да напътства за избор на стъкла. "Във Великобритания , САЩ, Австралия колегите имат повече права и са реферирани като лекари по оптометрия, имат право дори да извършват рефрактивни хирургични интервенции“, даде подробности за професията Михаела. Оптометристът у нас няма право да лекува или поставя диагноза, а да разпознава очните патологии и при нужда на препраща пациентите към офталмолог. Наградата на българката за първото й място в международния конкурс е достъп до една от двете най-големи конференции за контактни лещи в Европа. Тя ще се проведе в Холандия през месец март следващата година. "Покрити са таксата ми за вход и участие и ще успея да представя проекта си пред много широка аудитория. Той има за цел остойностяване на материалните качества на лещите и омокрянето им извън окото. Опитваме се да свържем резултатите с омокрянето вътре в окото – идеята е да се изработи протокол, по който контактни лещи могат да бъдат тествани,преди да се пуснат в употреба и да се предскаже в лабораторни условия какви биха били техните клинични прояви“, разказа още за предстоящото събитие студентката. Много хора днес страдат от т.нар. "сухо око“ , тъй като работим в офиси, на компютри и се взираме дълго време на близко разстояние. "Контактната леща няма такова добро омокряне, каквото притежава окото ни. Поставянето й често води до допълнителна сухота и дразнене, усещане за песъчинки в очите. Проектът ми е свързан с идеята да се създаде механизъм за производителите, така че да знаят как да създадат лещите в удобство на клиента“, продължи разказа си Бачева. До месец март тя ще надгради проекта си, като ще предложи широко проучване и множество пациенти, които участват в него, на конференцията в Холандия. Много фирми, които предлагат контактни лещи, търсят научни доказателства в подкрепа на продуктите си и в тази сфера Михаела Бачева иска да се развива професионално. "Получих възможността да работя в сфера, близка до проекта ми и у нас, така че избрах да продължа кариерата си в България. Преди това мислех да замина в чужбина, но тук имам възможност за развитие“, съобщи добра новина българската студентка. |