© | Имаме нужда от съвременни будители, за да можем да вярваме повече. Това каза в предаването "Денят на фокус“ на Радио "Фокус“ Ива Дойчинова – журналист, програмен директор на Радио "Фокус“ и създател на инициативата “Будител на годината“. "Българите имаме един особен душевен уют да се оправдаваме, че в трудни времена се раждат големите герои. Оказа се, че хората имаме нужда от съвременни будители, за да можем да вярваме повече, да присъединяваме нашето добро към техните каузи, защото будителите са по-големи двигатели от нас, и винаги са били, просто има извънмерни хора, които могат повече.“
Идеята за "Будител на годината“ възниква при създаването на нов сутрешен блок за Радио FM+ през 2013 година, която разцъфтява година по-късно, на първи му рожден ден: "Тогава избрахме 1 ноември, защото е сутрешен блок, буден е, будители. И си спомням, че първото предаване, първите 4 часа бяха изпълнени със съвременни будители. И на първия рожден ден на блока се замислихме с колегите какво би било ако попитаме хората кои са будителите днес. Още тогава идеята не беше кой е по-по-най, защото не можеш да съпоставиш една кауза с друга, един будител с друг – всички са будители, а кого признават за свой, как ще му дадат вятър в крилата. Единството разковниче дали тази идея ще проработи беше дали ще бъде припозната думата "будител“ в днешно време.“
Ива Дойчинова разказа още, че след първата кампания "Будител на годината“ се е вдъхновила и повярвала, че това нещо, което може да се случва. Така се появява и на телевизионен екран: "Това намести мен в собствената ми представа за журналист, защото винаги го има съмнението дали човек се справя добре с работата си. Аз намерих златната основа в себе си да карам медиите да говорят за смислени хора и техните каузи. Голямата идея на тази кампания е, че в ефира на БНР, в ефира на Радио "Фокус“, в партньорските ни сайтове ние говорим за доброто, и то за неговите главни герои, за неговите носители,“ сподели още тя.
"Когато караме хората да гласуват за тези предложения за будител на годината, ние привличаме вниманието им – те сядат, изглеждат тези видеа, четат за тези хора, и могат да гласуват за всички 10 по веднъж на ден – вкарваме доброто и смисленото и неговите главни герои в дневния ред на хората. И аз като медийна личност се чувствам супер добре. Личен избор е на всеки ефирен персонаж да си дава сметка каква отговорност е ефира и да се опитва всеки ден да вкарва едно вдъхновение във всичките си теми,“ категорична е Дойчинова. |