България ремонтира самолети F-16 | ||||||
| ||||||
Необходимостта от индустриалното сътрудничество е за придобиване на опит и експертиза в ремонт на друг вид техника. До момента "Авионамс" е ремонтирала основно руска техника, но предвид ограниченията това става все по-трудно. Планът е България да ремонтира колесници на F-16 и да предлага услугите си след това на други държави. Това е част от проекта страната ни да специализира в определени модули и компоненти. “С 16 самолета ние не можем да постигнем икономиите от мащаба, които Турция или Гърция могат, ако правим само този въпросен колесник", обясни министър Богданов. "Авионамс" ще поддържа хидравликата на самолетите, техните системи, ремонтира пет основни елемента според първите три проекта от индустриалното сътрудничество. В четвъртия се предвижда да се създадат способности за поддръжка и управление на веригата на доставки за самолети F-16. В нея ще се включват специализирана електронна платформа за обезпечаване на жизнения цикъл на самолетите. От Министерството на иновациите и растежа са изпратили предложение за смяна на този проект, защото Военното министерство вече имало такива възможности. Петият проект също е било предложено да бъде заменен, той касае изграждането на национален капацитет за производство на дронове. Lockheed Martin е отхвърлил смяната и на двата проекта. В хода на дискусията обаче стана ясно, че в Министерството на отбраната се работи по въпроса за изграждането на център за производство на дронове. На въпрос защо се получило разминаване в информацията между Икономическото и Военното министерство бе обяснено, че различните проекти са разпределени в компетенциите на отделни министерства. Министър Богданов заяви, че с подписването на индустриалното сътрудничество България реално има възможност за икономическо развитие. От нашата страна обаче зависело да знае силните си страни и да иска това, от което има нужда, за да се възползва. Министър Тагарев каза пред комисията, че при посещението си в САЩ е провел разговор на най-високо ниво с представители на Lockheed Martin. Той е попитал дали може да се създадат условията за регионално сътрудничество между държавите, които използват самолети F-16 Block 70 в близост до България, за да могат всички страни да се специализират в отделни компоненти от бойната машина, така че да се разделят дейностите по ремонт и поддръжка. "Ключов въпрос е доколко устойчива е една такава инвестиция и доколко може да се изплати, ако услугите си предоставят на сравнително малък брой самолети, с които ще разполагат нашите ВВС. Затова си позволих при срещите ми в министерството на ВВС в САЩ да повдигна въпроса за евентуална специализация на страните от нашия регион, които експлоатират такива самолети и по нейна препоръка и в нейно присъствие повдигнах въпроса при срещите в Южна Каролина, с много високо ниво на присъствие, в присъствие на Lockheed Martin. Те споделиха, че имат готовност да обсъдят този въпрос и да го дискутират и да се прецени дали няма да бъде по-удачно България да специализира в една или две от тези области, а понякога и други страни да изпращат техни самолети, за да правим съответните дейности за техните нужди, пък обратно за някои определени видове дейности наши самолети да ходят в държава, която е наблизо в нашия регион", коментира Тагарев. "Този модел е наистина икономически устойчив и би било добре по наше мнение нещо да реализираме такова нещо в нашия регион", допълни той. |
Още по темата: | общо новини по темата: 20 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/4 ] следващата страница |