Знаете ли защо предпазните колани трябва да се мият? | ||||||
| ||||||
Първият е да заяждат при издърпване, което е доста дразнещо. Понякога се налага коланът да бъде издърпан едва ли не докрай, за да се освободи блокиращото устройство, за да може да бъде закопчан. Случва се и обратното - коланът буквално увисва след разкопчаване и не иска да се навие обратно. Поради това металната катарама виси точно зад прага на колата и пречи на затварянето на врата. В тези случаи има опасност от надраскване на боята. Колкото и да е странно, причината за подобно "поведение“ на коланите може да бъде обикновена мръсотия. По време на работа по колана полепват всякакви неща - прах от пътя, частици от връхни дрехи, косми, секрети от човешкото тяло и др. Ясно е, че този процес не се случва моментално, а се натрупва с течение на времето, особено ако колата се използва интензивно. В подобни случаи някои шофьори решават, че единственото решение е смяна на коланите. Невинаги обаче е нужно да се купи нов комплект, тъй като има начин старият да бъде съживен. Това става лесно - развиват се няколко болта и коланът се освобождава от блокиращата макара и се фиксира (с някаква скоба, например), за да не се прибира. Макарата се увива в водоустойчив найлонов плик, а свободният колан се накисва в прах за пране, разреден с вода. След това лентата да изплаква и суши в опънато състояние, като може дори да се изглади с ютия, но това трябва да се направи внимателно. В допълнение към елиминирането на мръсотия, която създава прекомерно триене, също така има смисъл да се подобри плъзгането му по пластмасовия "пръстен“ - този, който е прикрепен към страничния стълб на каросерията на автомобила близо до ухото на водача или на пътника до него. С помощта на фина шкурка пръстена се обработва внимателно, а след такива прости манипулации дори стари колан започва да "лети“ и вече не дразни собственика на колата и пътниците. |