Бивш зам.-кмет на Пловдив: Водният цикъл приключва, когато се отчете в цялост | ||||||
| ||||||
"Право на кмета е да подбере екипа си, разбира се. Но проектът не може без ръководител и екип, още повече, че за се поднови работата по "Брезовско шосе", който обект е спрян с акт 10, общината трябва да подпише анекс с фирмата изпълнител. Това би трябвало да стане възможно най-бързо, за да може археолозите да продължат работата си" - посочи той последователността на действията конкретно за "Брезовско шосе". Тази част от проекта, както и ремонтът на бул. "Дунав", са бюджетирани, т. е. се изпълняват с пари от съфинансирането от общината. Реално по Водния проект остават за довършване около 150-200 метра на "Брезовско шосе", в участъка със селищната могила Яса тепе 1 и преасфалтирането на южното платно на бул. "Дунав". Другите лотове от целия цикъл са завършени. "Ако една тръба по линеен график се полага за 1 ден, тук е за 20 дни. Строителят не само слага тръби, а прави и изкопа, в който археолозите извършват проучванията. От самото начало бяхме наясно, че работата няма да приключи до края на 2023 г. Това не е проблем, тъй като общината има право да подава заявки за плащания по ОПОС две години след края на проекта " - каза Райчев. Бившият заместник-кмет обясни, че Водният проект ще приключи тогава, когато се отчете в цялост и след отстраняване на несъответствия, ако има забележки от Управляващия орган. От изключителна важност е да се довърши и последният участък, в противен случай има вероятност ЕС да си поиска обратно цялата инвестиция и разходите тогава ще останат за сметка на общината. Относно разходите за верификация Райчев каза, че не всички средства са възстановени на общината и по негова информация остава още 13 милиона да се върнат. "Другите всички са верифицирани, говоря за целия проект с всички лотове. Това според мен е добре завършен проект въпреки всичките причинени неудобства на гражданите на Пловдив" - коментира той. Параметри Водният цикъл е най-скъпоструващият проект, реализиран от общинската администрация през миналия програмен период с европейско финансиране. Първоначалните параметри са: Обща стойност 115 334 116,42 лева, от които безвъзмездни 80 681 485,78 лева, от които 68 579 262,91 лева европейско и 12 102 222,87 лева национално съфинансиране; съфинансиране от Община Пловдив - 34 652 630,64 лева, от които 10 442 848,72 лева – собствено участие и 24 209 781,92 лева – недопустими за финансиране разходи. Начална дата на проекта: 04.04.2018 г. Крайна дата на проекта: 03.04.2022 г. Дейностите са разделени в 5 лота, от които са завършени напълно три: реконструкция на канализационната и водопроводна мрежи в "Кършияка" и "Захарна фабрика" и Пречиствателната станция за отпадни води. Към момента продължава работата по Северния обходен колектор с реконструкцията на канализационната и водопроводна мрежи бул. "Дунав" - "Брезовско шосе". Четирима ръководители на Водния цикъл на Пловдив са се сменили през шестте години от старта му през 2018-та. Всъщност, реалните строителни дейности започват в разгара на ковид пандемията през 2020 г., а самият проект е подготвян в продължение на четири кметски мандата, т.е. поне 16 години. |
Още по темата: | общо новини по темата: 323 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/54 ] следващата страница |