Плащаме в левове, връщат ни ресто в евро | ||||||
| ||||||
В периода на двойното обозначаване на цените (в левове и в евро) при съобщенията за намаление и при продажбата на предварително пакетирани стоки пък гражданите настояват всяка цена, която към момента търговците са длъжни по закон да обявят в левове, да бъде посочена и в евро. Така например, над 75% от респондентите желаят при кампании за намаление старата (редовна) и новата (намалена) цена да бъдат посочвани и в левове, и в евро. Това ще има даде възможност да правят сравнение на цените две по две. Аналогично, над 80% от включилите се в проучването считат, че за тях ще бъде по-лесно и удобно цените на продуктите, за които е задължително посочването на цената за единица мярка и за количеството в потребителската опаковка, да бъдат обявявани върху етикета по следния начин: за единица мярка и за конкретното количество в левове и за единица мярка и за конкретното количество в евро. В отговор на отворен въпрос хората препоръчват "засилен контрол и реално налагане на санкции при нарушения, не контролният орган да очаква жалби от клиентите". Потребителите настояват "да не се допуска "закръгляне" на цените нагоре“, както и "да има гореща линия и сайт за сигнали за нередности и злоупотреби и изкуствено завишаване на цени под предлог, че еврото е виновно". Потребителите искат още "двойното обозначаване на цените да започне час по-скоро и да продължи възможно най-дълго време“, а някои от тях настояват "да няма преходни плащания и всичко да се заплаща в евро и с карти от първия ден". Включилите се в допитването искат да има повече разяснения за въвеждане на еврото по всички медии и да се организира широка разяснителна кампания, която да опровергава неверните твърдения, във връзка с въвеждането на новата валута. Представители на бизнеса пък настояват за максимално улеснение за търговците при обмяната на валутите, за да се осигури своевременно редовно и достатъчно количество евро за ресто – нещо, което се коментира в законопроекта. "В Германия подготовката беше по-дълга. Имаше двойни цени в евро и в марки, като първата цена беше в евро, а втората - в марки. Бях свидетел как една купувачка, подведена от цената в евро, беше взела доста повече стока и се наложи да върне на касата доста продукти. Затова, цената на етикета трябва да е първо в лева и след това в евро!", споделя опит от Германия наш сънародник. Анкетата е създадена от некомерсиалната платформа "Ние, потребителите", като до момента в нея са се включили около 400 човека. Може да гласувате до 20 април тук. След това резултатите ще бъдат обобщени и представени на вниманието на законодателя, за да бъдат отчетени колкото е възможно повече мнения на всички заинтересовани страни, включително на гражданите в качеството им на потребители. |
Още по темата: | общо новини по темата: 455 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/76 ] следващата страница |