Крачка по-близо до държавна автогара в Пловдив | ||||||
| ||||||
Идеята е на държавната автогара да спират автобусите от областната транспортна схема. По този начин ще се намалят значително таксите, които превозвачите сега плащат за влизане в частните автогари. "Подадени са документи за получаване на лиценз на автогарата. Чакаме обратно документите и много скоро, може би е въпрос на седмици, да имаме още една автогара, която да позволи по-конкурентна среда сред превозвачите и по тоя начин междуселищният транспорт в областта да стане по-добър" - коментира в интервюто областният управител. Автогарата ще се намира от източната страна на централна гара. Ще има 10 сектора. Изграждането й няма отношение към автомобилния пробив за свързване на районите "Централен" и "Южен". Всъщност проектът за автогара е по концесията на пловдивската централна гара, която беше прекратена в средата на 2022 г. по взаимно съгласие между концесионера ДЗЗД "Железопътна гара Пловдив" ООД и държавата. Управителят на дружеството Миролюб Столарски не беше съгласен с проекта за автомобилен пробив под гарата, обяви, че се нарушава сервитута на концесията му и заведе съдебно дело срещу НКЖИ. След продължителни преговори се пристъпи към разваляне на концесията и държавата си върна собствеността върху имота срещу 10 731 140,90 лева. Това е сумата, посочена от концесионера Миролюб Столарски като инвестиция, която е направил в обекта от 2015 г. към момента на разваляне на договора. След прекратяване на концесията НКЖИ пое стопанисването на гарата и започна изграждането на пробива, а занапред ще управлява и новата автогара. Изпълнителят на автомобилния тунел "Трейс груп холд" няма ангажимент към изграждането на автогарата, уточни за медията ни началникът на транспортния проект в строителната фирма Николай Иванов. |