Идеята на синята зона е да дестимулира хората да се придвижват с личен автомобил | ||||||
| ||||||
Той даде за пример австрийската столица Виена, където се разработва идеята леки коли, различни от електромобилите, да нямат право да навлизат в центъра. Тук не говорим за такса паркиране, а изобщо за право на движение, допълни Дражев. Хората от години там масово продават автомобилите си, защото за тях е по-скъпо придвижването с кола, каза още Дражев. Той даде полезни идеи за функционирането на синя и зелена зона. "Идеята на въвеждането на синята зона не е да бъде удобна за всеки, а да дестимулира хората да се придвижват с личния си автомобил", каза още студентът по архитектура. По думите му оптимизацията на градския транспорт е един от начините варненци да сведат до минимум ползването на автомобилите си. |