Адвокат: Дружеството няма да ви спре водата заради това, че не сте си платили фактурата от 300 лв. | ||||||
| ||||||
Темата коментира адвокат Незрет Бабучев. Той има опит в сферата на потребителските спорове. Според него първата стъпка на гражданите трябва да бъде да се обадят на съответното ВиК дружество, за да се изиска проверка и съставяне на протокол. "Ако е налице несъответствие, самото дружество би трябвало да измени фактурите със съответните счетоводни документи. Това става с данъчно кредитно известие. Ако това не е удовлетворително и има съмнение за неточност в измервателния уред, би трябвало да се сложи контролен водомер от лицензирана лаборатория и да се направят измервания, като последват корекции във фактурата", заяви адвокатът. Следващата стъпка, по думите на Бабучев, би могла да бъде жалба до енергийния регулатор. "Това е задължително условия, преди предприемане на последващи административни и съдебни действия от страна на гражданите", обясни той. При съдебно производство се стъпва на документите, издадени до този момент, отбеляза адвокатът и допълни, че не е нужно да се прибързва с плащането на фактурата, докато върви целия процес. "Дружеството няма да ви спре водата заради това, че не сте си платили фактурата от 300 лв.", каза Бабучев. |