Лют пазарлък за летище Пловдив | ||||||
| ||||||
Държавата иска да си върне собствеността върху летището, за да инвестира в него. Целта е да се подобри обслужването на пътниците, заяви министърът на транспорта Петър Мутафчиев. Проблемът с ниската пропускателна способност на аерогарата лъсна по време на декемврийските мъгли, когато то едва пое стотина полета. Казусът около собствеността на летище Пловдив виси вече повече от 12 години. На 1 септември 1994 г. тогавашният транспортен министър Милчо Ковачев дава съгласие държавното летище да участва съвместно с Инвестиционен фонд "Тракия" в учредяването на смесеното дружество "Летище Пловдив" АД. След различни промени в собствеността днес 57% от "Летище Пловдив" АД държи регистрираната в Цуг, Швейцария, компания "ТАДО-Трейд екшън девелопмънт организейшън", а 7% - физически лица. Останалите 36% са собственост на държавната фирма оператор "Летище Пловдив" ЕАД. От датата на приватизацията държавната фирма ЕАД плаща на частната АД месечен наем за ползването на сградите. През 1999 г. той е бил 25 хил. лева, а през 2006 г. е паднал до 14 хил. лв месечно. През 2002 г. тогавашният шеф на частната фирма Виктор Вълков искаше да обяви в несъстоятелност държавния оператор за неплатен наем от 260 169,75 лв. Държавата обаче се издължи и летището продължи да работи. Допреди 3 години аерогарата в Пловдив обслужваше по 20-25 хил. пътници годишно. Благодарение на развитието на зимния туризъм обаче през миналата година през него минаха над 96 хил. пътници, а очакванията за тази е да надхвърлят 110 хиляди. Информацията е на вестник "Стандарт". |