В Пловдив и Пазарджик стартира проектът ''С Флупи за по-добра околна среда'' | ||||||
| ||||||
В Пазарджик представянето ще се състои в сградата на Средно общообразователно училище "Георги Бенковски", съобщи радио Деж. От Министерството на околната среда и водите обясниха, че представянето на пакета включва две основни части: театрално представление, което по атрактивен начин показва на учениците проблемите за опазване на природата и викторина, както и запознаване на учителите с педагогическите задачи. Проектът е насочен към децата на възраст между 8 и 13 години и включва два образователни пакета, предназначени съответно за учениците от 2 - 4 клас и 5 - 6 клас. Образователният проект е по инициатива на Фламандската агенция по околна среда (Белгия). Двата комплекта съдържат - за всяко ниво по две учебни помагала, съответно за въздуха и водата, две ръководства за учителя и два плаката. Част от тях са и две видеокасети преведени и адаптирани към българските условия и издадени по поръчка на Министерство на околната среда и водите (МОСВ) в рамките на проект по Комуникационната стратегия за присъединяването на България към Европейския съюз и целят въвеждане на екологичното образование у нас. Първият етап на кампанията се проведе през учебната 2003-2004 г. и беше насочен към децата от детските градини и първи клас. Кампанията обхвана над 250 детски градини в страната, на които бяха дарени 1000 образователни комплекта за обучение на децата в правилно отношение към околната среда: как да опазват въздуха и водата чисти, какво да правят, за да не са замърсени улиците, дворовете и домовете ни, как да се отнасят към света, който ни заобикаля. Флупи, който вече се е превърнал в любимец на много деца, продължава своето изследователско пътешествие в природата, но този път с учениците от 2-ри до 6-ти клас. Заедно с Флупи децата правят много и интересни познавателни опити, от които придобиват нови по-задълбочени знания за въздуха и водата, за тяхното замърсяване и пречистване. Кампанията е насочена към повишаване на общественото съзнание за важността на проблемите по опазването на околната среда и цели знанията и правилното отношение към природата да започнат формирането си още в най-ранна детска възраст и да бъдат надграждани и доразвивани през целия образователен процес. |