Сервитьорите са длъжни да отварят бутилките на тези три вида напитки пред клиентите | ||||||
| ||||||
"По наредба задължително, когато поръчваме в бутилка безалкохолни, бира или вино, трябва да се отваря пред нас. Има различни практики. Хората често предпочитат да си поръчат виното в бутилка, а не наливно. Това важи и за бирата. На мен не ми се е случвало да отворят пред мен безалкохолните напитки", каза създателят на онлайн платформата "Ние, потребителите". "Това напомняне, че ресторантьорите и сервитьорите са длъжни да отварят бутилките на тези три вида напитки на клиентите си, дойде след като получихме сигнал в платформата "Ние, потребителите". Клиент беше видял в менюто, че ако си поръчаш определена безалкохолна напитка, може да открие символ под капачката и да спечели нещо, но те са му я донесли отворена. Той се обърна към нас, за да попита какви са правата му. Реших, че е добре да напомним за това изискване. Излезе позиция на ресторантьорите. Те твърдяха, че ако трябва всички бутилки да се разнасят между масите, би било трудно за тях", обясни Руменова. Ресторантьорите изтъкват разграничение между наливните напитки и тези, които се предлагат в бутилки, уточни тя пред Bulgaria ON AIR. "Тяхната теза беше, че това изискване за поднасянето на бутилките затворени и отварянето им пред клиента се случва винаги, а това не е така", посочи създателят на платформата "Ние, потребителите". "Клиентът е най-силният. Няма как една институция да разполага с толкова много инспектори, дори са затруднени да поемат задължителните проверки по постъпили сигнали. Ние трябва да бъдем активни и да отстояваме правата си. Можем да кажем: "Върнете бутилката и ми донесете друга". Това е грешка на сервитьора. Независимо от категорията и вида на заведението, това е нормативно задължение на бранша", настоя Руменова. Тя съобщи, че е имало единични случаи на потребителски сигнали през лятото: "Бяха свързани с настаняването, отказ от настаняване в последния момент, настаняване с по-лоши условия от тези, за които е платено. Имаше няколко проблема с пакетни пътувания в началото на лятото". "Въпросът касае нашето съзнание за това какво правим за здравето си, когато избираме храните, които да консумираме. Много хора, купуващи тези продукти, го правят с пълно съзнание. Трябва да я има тази информация. Когато има имитиращи продукти, това трябва да се обозначи. Ако заведенията информират своите клиенти, те застават официално зад него", подчерта Руменова. |