Кметът не може да се справи и с този проблем на града | ||||||
| ||||||
Още неоткрито, колелото на гарата си има своя нов рекламен елемент – огромен лед дисплей. Нова арка на бул. "Найчо Цанов“, нов мегаборд на колелото на Адата, скорлер пред изложбена зала "2019“ на ул. "Гладстон“. Навсякъде никнат като гъби. Запълва се всяко пространство. На кръстовището на ул. "Преслав“ и ул. "Гладстон“ до скоро имаше три борда тип "Пиза“, сега са четири. Нов лед дисплей и до Голямата епископска базилика. А на панаирния мост табелки ни приканват да ядем повече майонеза. Визуалният разпад е навсякъде. Разпаднал се е като предизборен слоган след избори. "Грижа, визия, детайл“, забравете. Мина времето, когато естетиката беше на почит в града. Но когато я няма в главите на ръководителите, не можеш да я видиш и по улиците. Приходите от всичко това в общината са символични. В диапазона 13 - 15 лв. на кв. м. на месец с ДДС. Общият годишен приход е нищожен на фона на общинския бюджет. Малко над един милион лева. И това е само на общинската площ. За рекламите по частни сгради, фасади и покриви, за контрол изобщо не можем да говорим. Въпросът е до кога ще търпим всичко това? И ако общинската управа е загубила усещането за визуална чистота и естетика, то наредбите се приемат от общинския съвет. Има ли група в съвета или общински съветник, който да покаже, че му пука за това как изглежда градът? И ако не знаят какво да направят - ето идея. Докато се променя наредбата за разполагане на рекламни елементи, едно решение за премахване на бордовете в централната градска част би свършило добра работа. Ако не, то сложете една арка пред общината с надпис - "Грижа, визия, детайл“. |