Радост Иванова, ТТР: Една от основните ни задачи е да се подобри качеството на туристическия продукт
Автор: Цвети Тончева 09:10 / 22.11.2024Коментари ()961
©
Организацията за управление на Тракийски туристически район спечели нов проект по програма Еразъм+. Интервю за предаването "Цветовете на Пловдив" по Радио "Фокус" с Радост Иванова, изпълнителен директор на Тракийски туристически район. 

Какъв е този нов проект и какво предполага той?

Този проект всъщност е естествено продължение на проекта, който включваме към момента за повишаване на компетенциите на музейните работници. А всъщност сега започваме проект, който касае ключовите компетенции на експертите, които работят в туристически и информационни центрове на територията на Тракийски туристически район и той също е по програма “Еразъм+". 

Главната цел, както казахме, е да се повишат техните компетенции по отношение на дигитални умения, на работа в мрежа и сътрудничество с други професионалисти и други заинтересовани страни. Подобряване на уменията им за ефективна комуникация с посетителите в центровете, с техните колеги и разбира се една не малка част е повишаване на езиковите умения на тези работещи експерти в туристическите центрове. Тъй като те работят с много широка гама от посетители по отношение на националност, от различни не само държави, но и от различни континенти. 

Хора с различен вид култура, тъй като различните континенти наистина предлагат и различен вид култура. Хора от различна възраст също така. Така че наистина, тези хора трябва да могат да комуникират еднакво добре с всички тези различни аудитории.

А как ще организирате самата работа за повишаване на компетенциите?

Слагаме началото в петък в Пловдив, в Дома на културата, като събираме от района всички, които имат желание и отговарят за работата в туристическите центрове и работещите в тях, защото трябва да стигне информацията до повече хора. Ще направим мрежа от работещите, за да можем в крайна сметка да споделяме информация, която ние вече сме събрали и трябва да имаме, за да можем да отговаряме на въпросите и търсенията на посетителите в туристическите информационни центрове. 

Ще сформираме също така и група, която в рамките на 10 дни ще посети Италия за обмяна на опит, като там ще посетим различни туристически информационни центрове в по-големи градове, в по-малки градове, защото и там, както при нас, обхватът по който работят е различен. По-малките населени места работят по един начин, в по-големите, където има наистина посетители от цял свят, се работи по друг начин. 

Тоест, те ще могат да видят как работят техните колеги в една от държавите, където когато стане въпрос за туризъм, всеки веднага се сеща за Италия и по-точно в северната част на Италия. Ние ще посещаваме градове в районите около Милано, Ломбардия и други малки градчета, и Пиемонте, да.

Има ли затруднения с дигиталните умения сред колегите ви сега? И какви са проблемите в момента, та сте решили да повишавате компетенциите?

Решили сме да повишаваме компетенциите, тъй като първата причина е, че всъщност в образованието не са заложени, или ако са заложени, те са много малко такива конкретни дейности, които да образоват в тази насока. А защо се налага повишаване на компетенциите и в дигиталните умения? 

Това да работим с имейли и да разглеждаме видеа в YouTube изобщо не е достатъчно да кажем, че имаме много добри дигитални умения. Буквално всеки ден се явяват нови платформи, които изискват първо това да научим за тях, второ, да работим с тях, да работим по възможно най-добрия начин, а не просто сами да се обучаваме и сами да откриваме неща, които вече са познати и вече съществуват.

А и през тези мрежи има възможност и за по-голяма реклама и изобщо по-големи комуникации.

Разбира се, това е следващото нещо, което ние ще застъпим в проекта, че всъщност е много важно това, което имаме и знаем. Например, ако имаме информация за предстоящо събитие, да можем да го разпространяваме по-рано, с конкретна информация, за да може да стигне до повече хора и разбира се те да посетят конкретното събитие или обект.

Защото, наистина, сега всички са в социалните мрежи предимно.

Ами да, но добре е да има някаква дейност, в която да могат да разчитат потребителите и работещите там, да подготвят и да обменят информация. Примерно в един туристически център, ако работите в Пловдив, много често посетителите искат да знаят как да стигнат до друго населено място, например до Брезово или до Чирпан, и да знаят там какво могат да посетят. А всъщност в нашия туристически център, в Пловдив имам предвид, едва ли имат цялата набрана информация. А имайки връзка с колегите си от съответното по-малко населено място, ще могат по-лесно да си обменят тази информация и да я имат при себе си.

А как ще стане набирането на такива хора, които искат да повишат компетенциите си, как ще се включат в проекта?

А то е заложено разбира се в самия проект. Има метод, с който ще поискаме работещите в такива туристически центрове да подадат молба за желание за участие в проекта. Като молба не е точно казано, всъщност те трябва да подготвят мотивационно писмо, да кажат защо биха искали да участват в едно такова обучение.

Няма да е задължително, нали?

Не може да бъде задължително в никой случай. Попълва се такъв документ, в който те мотивират своето желание да участват в тази мобилност в Италия . И разбира се да предоставят свое СV, в което да бъде упоменато къде работят, какво работят, от колко време и т.н.

Но всъщност само в Италия ли ще бъде самото обучение по проекта?

По този проект - да. Само в Италия, в Пиемонте и Ломбардия, в продължение на пълни 10 дни.

И той ще бъде само за 10 човека, 10 експерта?

Точно така, това е нещото, което комисията ни е отпуснала като възможност.

Кажете как се финансира проектът?

Проектът се финансира от програма “Еразъм+" и тя поема разходите по всички тези дейности, които споменах. Друго важно нещо е, че тези 10 експерта, които ще посетят и ще участват в тази мобилност в Италия, те всъщност по проект са длъжни след това да разпространят тази информация сред свои колеги, нещо за което и ние също ще работим, да ги подпомогнем, тъй като е добре информацията и опитът, който те са придобили, да бъде разпространен сред колкото може повече хора.

Защото едва ли само 10 са нуждаещите се?

Разбира се, това е предмет само на този проект. Ние ще продължим да работим в тази посока. Аз вече споменах и проекта, който приключва наскоро за музейните експерти в Тракийски туристически район. По онзи проект всъщност комисията одобри 20 експерта да присъстват на това обучение, което те разпространиха измежду своите колеги информацията и опита, идеите, които получиха при посещението си в различни музеи и разговорите им с техни колеги. Така че наистина опитът трябва да достигне до много повече от конкретните 10 експерта.

И тук идва може би и проблемът, как ще ги изберете тези 10 човека?

Ами първо е на базата на тяхното желание да се включат. Освен това, както споменах вече, поканата към тях ще отправим на срещата в края на седмицата. И след като подадат автобиография и мотивационни писма, има комисия, която ще избере по няколко критерия, като минимален стаж в туристически център, степен на образование. Много е важна мотивацията им за усъвършенстване, и участие в обучение, и владеене на език разбира се. Ако броят на подалите заявления и отговарящи на тези условия надвишава бройката на следващ етап ще има и събеседване, на което ще се изберат конкретните лица.

А колко време ще трае обучението в Италия?

Самото обучение ще бъде 10 дни, дните за пътя са отделно.

Добре е това, че са насочени усилията към тази категория професионалисти, защото те са лицето на туризма в държавата.

Да, едната от основните задачи на Тракийски туристически район е да се подобри качеството на туристическия продукт, който представяме. Ние започнахме с музеите, сега вървим към туристическите центрове и в бъдеще ще мултиплицираме тези дейности.


Още по темата: общо новини по темата: 202
28.11.2024 »
27.11.2024 »
26.11.2024 »
25.11.2024 »
23.11.2024 »
20.11.2024 »
предишна страница [ 1/34 ] следващата страница

Още новини от Новини от Пловдив:

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Radost-Ivanova-TTR-Edna-ot-osnovnite-ni-zadachi-e-da-se-podobri-kachestvoto-na-turisticheskiya-produkt-2346219
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.