Диана Русинова за конфискуването на коли: Това е мярка, която безспорно работи, но предстои да бъде премахната | ||||||
| ||||||
Проучване на Европейския център за транспортни политики безспорно показва, че една година след приемането на мярката за отнемане на автомобили на шофьори, употребили алкохол или упойващи вещества, броят на водачите, които си позволяват да карат пияни или дрогирани, значително намалява, обясни тя. Това е мярка, която безспорно работи, но сега предстои да бъде премахната. "Отпорът срещу тази работеща мярка от обществени фигури е чудовищен. Това са хора, които не си дават ясната представа, че връщайки един пиян шофьор на пътя, този човек рано или късно ще убие себе си или някого другиго. С такива хора трябва да се работи, да се търсят клинични пътеки, по които да се оказва някаква помощ, защото те очевидно имат проблем. Моят призив към политиците, към съдебната власт и прокуратурата е първо да се замислим за правото на живот на хората“, каза Диана Русинова. Един от аргументите за отмяната на мярката са невалидните тестове за алкохол и наркотици. Пътният експерт обаче посочи, че около 92% от случаите, в които тестовете са доказали наличие на алкохол или наркотици в кръвта и стигнали до съда, завършват с наказателни присъди. Конфискуване на автомобили се прилагат от много време във Финландия, Швеция, Норвегия, Литва и Естония. "В Литва, Естония и Норвегия вече се обмисля и възможността за отнемане на автомобила при установяване на превишаване на скоростта с над 50 км/час. Т.е. тази мярка очевидно работи“, посочи Русинова. Сега действащият Закон за движение по пътищата е приет през 1999 г. и от тогава е променян многократно. "Сега заради политическата нестабилност донякъде е добре, че голяма част от безумните предложения не минават, като например отпадането на стикера за годишен технически преглед на предното стъкло. Стикерът представлява чип, който може да бъде прочетен от голямо разстояние, независимо от метеорологичните условия, независимо дали е ден или нощ. Идеята на стикера е общините да могат да контролират по единен начин т.нар. нискоемисионни зони, т.е. да не допускат замърсяващи автомобили в центъра на гадовете си. Премахването на този стикер ще доведе до много сериозни глоби за България. Кои са тези отговорни политици и общественици, които искат това нещо да бъде разрушено, след като то очевидно е изградено и работи? Защо искат да ги махнат?“, попита пътният експерт. Промените в закона, касаещи новите водачи, според нея също са необмислени. Намаляването на максималната скорост на движение по магистралите от 140 на 130 км/час се очаква да доведе до успокояване на трафика, но предвижданата мярка повдига други въпроси. "Като например това има ли готовност АПИ с нови проекти за организация на движението, колко ще струва на данъкоплатците подмяната на знаците по автомагистралите след въвеждането на тази мярка“, изброи Диана Русинова. Днес Европейският център за транспортни политики заедно с "Ангели на пътя“ организират кръгла маса, на която са поканени главния прокурор, представители на съда, МВР, Министерство на транспорта, юристи и представители на висшите учебни заведения. Дискусията ще бъде посветена на забавените експертизи по делата, свързани с пътнотранспортни произшествия, и конфискуването на автомобили. |
Още по темата: | общо новини по темата: 63 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/11 ] следващата страница |