Синдикат "Подкрепа" се надява представената концепция да стартира национален дебат от всички работещи и ползващи образователния продукт на системата в името на успешен завой в правилната посока.
Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" поставя следните акценти след анализа на отрасъла:
1.Обхватът на децата в детските градини да е задължителен от 4-годишна възраст, а яслената възраст да е до 2-годишна възраст;
2. В І клас ученикът да не повтаря класа. От ІІ до ІV клас - при непокриване на минимума от знания, ученикът да повтаря.
3. Училищното настоятелство да поеме функцията на обществения съвет, т.е. да няма такъв към всяка детска градина и училище.
4. МОМН да пробира адекватни дисциплиниращи мерки, които да имат въздействие във всички видове училища и да убеди родители и общественост в тяхното фундаментално значение.
5. Вменяване в закона на задължения на родителите в отношенията с училището на децата им.
6.Да има стандарт за броя на учениците в едно училище - от 500 до 600 ученици;
7. Незабавно от новата учебна година да се ограничи приема на ученици над нормата, която гарантира минимума от качество в учебно - образователния процес и да се установи оптимален брой на децата в групите и учениците в клас;
8. Броят на учебниците да бъде ограничен на 2 варианта в името на качеството на предлагания учебен материал, като се сменят сега съществуващите учебници по всички предмети;
9.Системата за квалификация и кариерно израстване на видовете педагогически специалисти да се ремонтира, финансира, за да стане действаща и мотивираща;
10. Директорската длъжност в системата да стане мандатна с мандат 5 години. Педагогическия специалист да може да изпълнява тази длъжност до два мандата в едно учебно звено, а до 5 години всички директори в системата да преминат през конкурс;
11.Задължително въвеждане на електронен дневник и комуникация с родителите, електронни учебници по всички предмети и действащ електронен образователен портал с електронни уроци и помагала.
Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" е готов да участва и задълбочи дебата по концепцията за българското образование и ще настоява в разработването на учебни планове, учебни програми, ключови наредби да участват не само експертите на МОМН, за които училището е само обект на наблюдение и анализи, а да бъдат включени учителите, които са в ядрото на учебно - възпитателния процес.