Супермаркет въведа такса за клиентите, влизащи в обектите им | ||||||
| ||||||
Става дума за такса от 10 паунда. Тази сума ще е под формата на депозит и се приспада от крайната сметка. Тези клиенти, които правят сметка под 10 паунда или изобщо нищо не си купят, може да чакат с дни за възстановяване на сумата. Засега това нововъведение се прилага в магазините им във Великобритания, които са Aldi's Shop & Go. Чрез мобилното приложение Aldi Shop & Go, или чрез своята безконтактна карта на входната врата може да се плати този депозит и клиентите да получат достъп до магазина Тази верига от магазини използва камери, сензори и изкуствен интелект за да следи какво купувачите вземат от рафтовете и да им таксува, след като бъдат сканирани. Т.е. този магазин е безкасов. От "Алди" защитиха новата система. "Това е концептуален магазин… проектиран така, че купувачите да не плащат ръчно за артикули – те могат просто да поставят нещата в кошницата и технологията на камерата на магазина регистрира покупката, без да се налага да ходят до каса.“ В момента магазинът Shop & Go на Aldi е единственият по рода си. Магазинът, който отвори врати за клиенти през 2022 г., сега се превърна в тестова площадка за тези нови технологии. Въпреки че Aldi е първият супермаркет в Обединеното кралство, който се осмелява да тръгне по този път без каси, концепцията е посрещната с различни предизвикателства и колебания от страна на потребителите. Някои клиенти съобщават, че са таксувани многократно, ако случайно докоснат бутона на приложението повече от веднъж, преди да влязат. Единственото предупреждение за взетата сума е с дребен шрифт под бутона: "Ще оторизираме малка сума, за да валидираме вашата карта.“ |