Глобиха имитатор на козметика | ||||||
| ||||||
Комисията за защита на конкуренцията /КЗК/ наложи глоба в размер на 50 000 лв., на “Фреш Ап Козметикс” ООД - Варна, заради имитация на козметичен продукт, съобщиха от ведомството, ръководено от Петко Николов. Производството бе образувано по молба на “Ален Мак” АД - Пловдив. Дружеството произвежда и предлага на пазара крем за бръснене “Каро” от 1969 г. Опаковката на продукта не се е променила през годините и е широко известна сред потребителите, уточняват от комисията. От 2001 г. “Фреш Ап Козметикс” обаче произвежда и разпространява крем за бръснене “Купа”. Сравнението между двата продукта показва редица прилики. Използвана е еднаква асоциация с карта за игра - каро/купа. Графичното оформление се състои от хоризонтални редове, в които се редуват името и символа на картата. Сходни са цветовете, шрифтовете, размерът и разположението на елементите в опаковката. Външният вид на крем за бръснене “Купа” създава впечатление, че продуктът е част от серия артикули, произвеждани от “Ален Мак”. Установените разлики са незначителни и не биха могли ясно да откроят производителите. Изборът на опаковка от страна на “Фреш Ап Козметикс” ООД противоречи на принципите за лоялна конкуренция и би могъл да увреди интересите на неговия конкурент, заключват от комисията. Информацията е на вестник "Монитор". |