Ресторантьори пред общински съветник: Общината продължава да ни взима високи такси, въпреки новата наредба
Автор: Екип Plovdiv24.bg 16:23 / 10.06.2011Коментари ()2378
© Plovdiv24.bg
Търговци и ресторантьори от Централната градска част в т.н. Бяла зона са се оплакали, че Община Пловдив не прилага влязлата вече в сила Наредба за размера на наемите и таксите за ползване на терени за общинска собственост, предаде репортер на Plovdiv24.bg. Това стана ясно от проведената днес пресконференция на общинския съветник Константин Георгиев, който е получил сигнали от граждани.

Стана ясно, че за разлика от Централната Община, 6-те районни кметства спазват новата Наредба, както е приета от последната общинска сесия. Според новата такава, влязла в сила на 01.06.2011 г., наемателите на общинска собственост се таксуват с наем от 12 лв. на кв.м.

"Община Пловдив обаче продължава да таксува търговците и ресторантьорите от Бялата зона по старата наредба, където сумата е 20 лв.", алармира Георгиев.

"Това може да доведе до завеждане на дела от страна на потърпевшите за възстановяване на надвзети суми", категоричен беше общинският съветник. 

Според неговите думи, от Общината са отказали на търговците и ресторантьорите, на които още се събират още по 20 лв. на кв.м, да им се преподпишат старите разрешителни или да им се промени годишния финансов план.

"Имам съмнение, че с разрешението на ресорният зам.-кмет в Общината, това се прави без знанието на кмета Славчо Атанасов. Затова смятам, да внеса питане до градоначалника на предстоящата общинска сесия на 16.06.2011г.", заяви още Константин Георгиев.

"Изявленията на общинския съветник Костадин Георгиев, свързани с приложението на новите тарифи за такси и цени на наемите, показват пълна некомпетентност", заяви в отговор зам.-кметът инж. Александър Константинов. Той продължи така:

"За да илюстрирам, това ще дам няколко пояснения:

1. Наредбите на Общинския съвет нямат обратна сила и те важат от момента, в който влязат в сила. Това означава, че новите такси и тарифи на наемите са валидни от момента, в който решението на Общинския съвет е валидно.

2. В Община Пловдив има издадени около 5000 броя решения за ползване, от които над 4 300 броя - от районните кметове и около 700 от централна община. Ежедневно се издават нови разрешения на търговци, с изтекли срокове на старите разрешения и на нови, при условията предвидени в Наредбата за преместваеми съоръжения.

3. Всички нови разрешения се издават с новите цени, променени от Общинския съвет. Издадените по-рано разрешения имат срок, цена и всички необходими
атрибути, предвидени в наредбите. Те ще важат до изтичане на техните срокове.

4. През годините Общинският съвет неколкократно е променял тарифата в посока на повишение на цените. При тези промени никога не е имало автоматично повишение на действащите разрешения, а те са плащали при подписаните по-рано условия, до изтичането на срока им. По същия начин се
процедира и в момента.

5. Разрешенията са вид документ, приличащ на двустранен договор и винаги се подписват от Кмета на общината, съответно от кмета на района и това е официален документ, подлежащ на контрол от право охранителните органи.

Заместник -кметовете могат да съгласуват законосъобразността на документа,
но не и да определят политиката на общината, след като има решение на Общинския съвет, уточни още зам.-кметът.



Костадин Георгиев говори за общинските наеми на ресторантьорите


Още новини от Новини от Пловдив:

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Restorantyori-pred-obshtinski-suvetnik-Obshtinata-produlzhava-da-ni-vzima-visoki-taksi-vupreki-novata-naredba-261606
Copyright © Plovdiv24.bg. Всички права запазени.