Фиат 500, символът на следвоенна Италия, който позволи на милиони хора да се сдобият с кола, е на път да стане "защитен вид" благодарение на инициатива на италианския Сенат. Двама парламентаристи - от левицата и от десницата - внесоха законопроект за промяна на Закона за движение по пътищата, за да може моделите Фиат 500 да продължат да се движат в градските центрове. Според тях замърсяването, до което това ще доведе, е нищожно. С това обаче не са съгласни защитниците на околната среда, които твърдят, че едно- единствено фиатче замърсява повече от 200 съвременни коли. Законопроектът, наречен "Спасете Фиат 500", който сега се обсъжда в комисия, бе посрещнат с ентусиазъм от хилядите влюбени в малката кола. От 1957 до 1975 г. от нея бяха произведени 3 678 000 броя. "Президентът на републиката Сандро Пертини (1978-1985), бе горд собственик на Фиат 500, пише в. "Стампа", издаван от групата "Фиат". Винаги щом можеше, държавният глава, се качваше на червеното си фиатче 500 и обикаляше центъра на Рим без охрана", добавя вестникът. Любител на колата е известният колекционер, президентът на "Ферари" Лука Кордеро ди Монтеземоло. И той е запазил екземпляр от Фиат 500, за който се грижи като за ценен предмет. В Япония има фен клуб на "500". На пазара за стари коли запазен модел на малката кола, която често наричат "бурканче за кисело мляко", може да достигне 20 000 долара. Най-доволни от инициативата на сенаторите Лучано Манялбо и Чезаре Салви са сегашните ръководители на Фиат, наследниците на фамилията Аниели. Според тях моделът Фиат 500 има специално значение за Италия. Той е част от националното наследство. В. "Република" отбелязва, че 600 000 Фиат 500 все още са в движение. Информацията е на БГНЕС. |