Тотев се отказа засега да вдига таксите за реклама и "тротоарно право". Бизнесът - доволен | ||||||
| ||||||
"На днешната среща са изказани мнения от страна на браншовите организации, че ще съдействат за увеличаване събираемостта на общината от таксите за външна реклама, тротоарно право и временните и преместваемите съоръжения. Подадени са и сигнали за некоректни платци от бранша", разказа градоначалникът. Той допълни, че идеята на бизнеса за създаване на общински публичен регистър е добра и до началото на февруари се надява това да стане факт. "Това ще представлява форма в интернет, в която ще фигурира номерът на договора на наемателите на общински площи. По този начин всеки, който иска да разбере едно заведение например за колко маси плаща и на каква площ трябва да бъдат разположени те, може да направи справка в регистъра", обясни още Тотев. Той сподели, че общината има да събира стари задължения в размер на 2 500 000 лв. 2 мнл.лв. от тях са акумулирани само от невнесени такси от реклама. "Ако до месец юни тази година браншът не се издължи, ще бъдат предприети мерки за принудителното събиране на сумите", категоричен беше кметът. Междувременно, представители на пловдивските ресторантьори, туроператори и рекламисти приветстваха решението на градоначалника, но настояха всички промени, касаещи бранша, първо да се обсъждат с тях и тогава да оформят и гласуват в местния парламент. Според тях експертите в Община Пловдив, работещи в тази област, не са достатъчно компетентни. "Не може програмата за развитие на Пловдив да бъде написана в една партийна централа. Затова очакваме кметът на града да представи писмена такава, която първо да се дискутира в обществото и тогава да бъде гласувана", заяви председателят на БЕС Радослав Бозуков. "Искаме предвидимост в местната власт, а не решения на парче", допълни пък председателят на Асоциацията на ресторантьорите в Пловдив Димитър Лукарев. (c) ПОТВ |