© Plovdiv24.bg | От около две седмици една от основните теми с които се занимават медиите е скандалът между bTV и Булсатком. Сателитният оператор и националната телевизия не могат да се разберат за нов договор. Всяка от двете страни има своя версия, потърпевши отново в най-голяма степен са зрителите. Темата предизвика голям интерес сред читателите на Plovdiv24.bg, затова решихме да задълбаем в нея."Война за 2 лева", така някои медии определиха спора между двете страни. bTV Медия груп иска от Булсатком 2 лева, за да може операторът да излъчва каналите на bTV в мрежата си. Операторът твърди, че тази цена е висока.
Попитахме bTV "Предлагате ли каналите си отделно?". От там ни отговориха, че ги предлагат, но не могат да ни кажат колко струва всеки отделно, a в пакет цената на каналите е не повече от 2 лева. Това дава почва на слуховете, които тръгнаха в последните дни, че bTV иска повече само за основния си канал, отколкото за целия си пакет, с цел да пробута на мрежите и останалите си канали, които не предизвикват чак такъв зрителски интерес.
По-интересното в случая е, че bTV отказват техните канали да се продават в отделен пакет. Пример: Основният пакет на даден оператор да струва вече 13 лева, вместо 15 лева, а който иска и bTV да плаща 15 лева. От какво се страхува bTV при подобна схема? Може би от липса на зрителски интерес?
Тук идва другият голям въпрос наистина ли хората гледат чак толкова много bTV? В статиите по темата, които можете да видите под тази, в коментарите читателите на сайта ни са категорични, че bTV няма да им липсва и настроението срещу телевизията е по-скоро отрицателно. Може би bTV се страхува, че в крайна сметка не е чак толкова гледана и желана телевизия, колкото показват рейтингите и хората ще са по-склонни да спестят два лева, вместо да имат каналите й в мрежата си. Дали е така, можем само да гадаем.
Друг скандал избухна в първите дни на новата година, когато bTV вече я няма в мрежата на Булсатком, но въпреки всичко рейтингите на гледаемост на телевизията отново са високи и непокътнати. bTV сами твърдят, че аудиторията на Булсатком е около 35%. Тоест излиза, че дори и 1/3 от България да не може да гледа bTV, рейтингът на телевизията и гледаемостта й се запазват. Това хвърля огромно петно върху метриката за определяне на гледаемостта на телевизиите, от там и на лидерството на bTV.
Помолихме медията да коментира и този "феномен", но от там очаквано изпратиха уклончив отговор: "Колкото до дела ни, разбира се, наясно сме, че е вероятно за кратко време да загубим аудитория, но много по-вероятно е операторът да претърпи много по-големи загуби, защото се отказва от най-гледаното съдържание - това, заради което зрителите се абонират за един или друг оператор." |